• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Aanklacht tegen Zalando wegens misleidende reclame

Aanklacht tegen Zalando wegens misleidende reclame

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

De Duitse Wettbewerbszentrale heeft een aanklacht ingediend tegen online modegigant Zalando wegens vermeende misleidende reclame. Dat bericht persbureau Reuters.

De Duitse retailer wordt beschuldigd van het hebben van een grotere voorraad dan vooraf aangegeven, waardoor de indruk wordt gewekt dat consumenten artikelen zo snel mogelijk moeten kopen. De zaak wordt nader bekeken in een regionale rechtbank in Berlijn.

Zalando reageert verrast op de aanklacht en zegt in een verklaring de formulering van productinformatie in de webshop al te hebben aangepast. Begin september leverde de Duitse waakhond al kritiek op de moderetailer, toen bij een aantal artikelen stond vermeld dat er nog drie stuks beschikbaar waren, terwijl de voorraad daadwerkelijk groter was. Dit zou volgens het bedrijf al zijn veranderd in ‘meer dan drie artikelen beschikbaar’. “We zijn erg verbaasd dat het indienen van een gerechtelijk bevel de volgende stap is,” zo zegt Boris Radke, woordvoerder van Zalando.

In Duitsland zijn de meeste bedrijven aangesloten bij de Wettbewerdszentrale, een zelfregulerend orgaan dat regelmatig juridische stappen onderneemt tegen bedrijven die wetten betreffende oneerlijke concurrentie overtreden.

Zalando