• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Aandeel VFG in Proenza Schouler

Aandeel VFG in Proenza Schouler

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Valentino Fashion Group heeft een minderheidsbelang van 45 procent genomen in het succesvolle Amerikaanse modemerk Proenza Schouler. Tevens is bekendgemaakt dat de overname van Valentino door de Britse investeringsmaatschappij Permira is goedgekeurd door de Europese Commissie. Permira heeft Valentino Fashion Group aangezet tot de aankoop van het belang in Proenza Schouler waar $3,7 miljoen (2,5 miljoen euro) voor wordt betaald. Het merk wil hiermee toekomstige groei financieren. Proenza Schouler is in 2002 opgericht door ontwerpers Jack Mc Col lough en Lazaro Hernandez, die toen allebei 23 jaar oud waren. Proenza en Schouler zijn de meisjesnamen van hun moeders. De ontwerpers hebben verschillende prijzen gewonnen waaronder de CFDA Best Womenswear Designer Award. Een eenmalige samenwerking met Target, een bekende warenhuisketen in de VS, was een groot commercieel succes. In 2006 kon het duo de investeerder uitkopen die het bedrijf mee had opgericht. Sindsdien zijn verschillende geïnteresseerde partijen de revue gepasseerd, waaronder LVMH. ”Wij wachtten op een geschikte partner met eenzelfde visie en ervaring met het ontwikkelen van een merk,” zei Lazaro Hernandez in een reactie. Er worden geen grote veranderingen binnen de organisatie van Proenza Schouler verwacht. VFG gaat helpen met de opzet van een lederwarendivisie en de introductie in nieuwe markten zoals Europa en Azië. Momenteel heeft het merk 80 verkooppunten wereldwijd.

Proenza Schouler
Valentino