IN BEELDHet luxehuis Dior heeft maandag op het Fédération de la Haute Couture et de la Mode-platform zijn prêt-à-portercollectie herfst-winter 2021-2022 gepresenteerd. Dit seizoen heeft Maria Grazia Chiuri, artistiek directeur van het merk, de wereld van sprookjes als thema gekozen.De silhouetten sluiten […]

DUBBELINTERVIEW De Britse ontwerper Ben Stubbington en de in Duitsland geboren Robert Geller, zijn twee succesvolle in de Verenigde Staten gevestigde ontwerpers en geven FashionUnited een kijkje in hun verschillende carrières. Het interview vond plaats via een chatgesprek, als onderdeel van de eerst […]

Vandaag is alweer de voorlaatste dag van de Paris Fashion Week herfst-winter 2021-2022, waarin modemerken hun damescollecties voor het aankomende najaar presenteerden. De modeweek vond wederom vrijwel helemaal online plaats. Sommige merken verzorgden livestreams, andere maakten collectievideo’s. FashionUnited […]

Een warm welkom voor elke vorm van liefde Het iconische schoenenmerk Havaianas moedigt liefhebbers van de befaamde teenslippers aan mee te doen aan de campagne 'Walk A Mile For Love' en zo de LGBTQIA+ gemeenschap te steunen op een van de beroemdste plekken in Sydney. Havaianas Australië besloot de LGBTQIA+ […]

De Textirama Foundation Award, de prijs voor innovatie in de textiel-wereld, is dit jaar gewonnen door RedStars. Het bedrijf lanceerde in 2020 een innovatief mondmasker en ontving daarvoor de prijs. Het masker van RedStars is aan de buitenkant waterafstotend. De binnenkant is is antibacterieel en heeft […]

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 10. Dit staat op de redactie agenda van maandag 8 maart tot en met zondag 15 maart. Dit zijn vijf genderneutrale merken om in de gaten te houdenDe groei van genderless en unisex modemerken is ongekend, […]

Franse ontwerper Marine Serre heeft door middel van een video-presentatie haar collectie voor het seizoen FW21 getoond op Paris Fashion Week. Een presentatie die een panorama aan alledaagse scènes bood. Er waren futuristische en post-apocalyptische scènes te zien, waarmee de collectie past binnen een […]

Social media platform TikTok is het nieuwe trendfenomeen dat alle jongeren van generatie Z samenbrengt. Naast het amuserende aspect is TikTok ook een trendsetter geworden in verschillende sectoren zoals muziek en beauty. Ook op het gebied van modetrends speelt TikTok een grote rol, want volgens Google […]

IN BEELDDe collectiepresentatie van Courrèges werd digitaal getoond, zoals alle presentaties van de Paris Fashion Week. De video is gefilmd in La Station-Gare des Mines in Aubervilliers (Seine-Saint-Denis), een plaats van dans en epicentrum van de tegencultuur. Een witte kubus diende als decor in de […]

Buenos Aires/Lima – Griela Perez is de oprichter van het Peruaanse merk “Las Polleras de Agus”, dat sinds 2014 traditionele polleras (Latijns-Amerikaanse klederdracht, red.) maakt voor meisjes. Het merk is gegroeid en nu worden de creaties behalve in Peru ook in het buitenland verkocht. Het redden van […]

Related Products

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN