- Trendstop |
Trendstop biedt lezers van FashionUnited een eerste kijkje naar de nieuwste trends uit de Voorjaar/Zomer 2020 editie van de garen- en breiwerkexpositie Spinexpo. Het stoffenteam van Trendstop biedt lezers van FashionUnited een exclusief kijkje naar de belangrijkste thema’s en nieuwste ontwikkelingen […]
- Sponsor |
Na twee uitverkochte edities komt deze supercursus wederom terug. ELLE en Fontys Hogeschool voor Journalistiek organiseren dit voorjaar opnieuw de exclusieve cursus modejournalistiek. Deze cursus is voor iedereen die een modeblog wil beginnen, zich als modejournalist wil specialiseren of gewoon een […]
- Caitlyn Terra |
Inditex-merk Zara heeft een nieuw logo gekregen, zo blijkt op de website van het Spaanse merk. In de winkels was het nieuwe logo al te spotten op de labels van de nieuwe collectie. Het is de tweede keer in de geschiedenis van het merk dat het logo wordt aangepast. In 2010 werd voor het eerst het logo […]
- Marjorie van Elven |
REPORTAGEIn de Lente/Zomer 2020, zal de natuur een belangrijke bron van inspiratie vormen, aldus trendwatchers Christine Boland (Nederland), Tony Bannister (Australië) en Christine Foden (Verenigd Koninkrijk) die samen hun prognose voor het seizoen deelden tijdens een seminar georganiseerd door Appletizer […]
- Don-Alvin Adegeest |
RAPPORT Londen - Koopgedrag is anno nu onlosmakelijk verbonden met een hoger doel. Merken waarvan de strategie is gevormd rond de aanname dat het kunnen bezitten van exclusieve mode of luxegoederen genoeg is voor de consument, zullen hun bedrijfsmodel moeten herzien. Consumenten zijn op zoek naar betekenis. […]
- Marjorie van Elven |
REPORTAGE Houd je vast, want het consumentengedrag verandert snel en modebedrijven moeten hierop reageren om relevant te blijven. Dat was de belangrijkste boodschap in de vurige lezing van David Shah op modevakbeurs Modefabriek, die vorige week in Amsterdam plaatsvond. Shah is één van succesvolste kleuranalisten […]
- Don-Alvin Adegeest |
OPINIEMode draait tegenwoordig niet zo zeer meer om het verkopen van een droom of creativiteit, maar om spullen verkopen. Neem giganten als Amazon en Yoox Net-a-Porter, die hun klantgegevens en verkoopcijfers gebruiken voor hun private label collecties. Deze worden ontworpen om geld in het laatje te […]
- Marjolein Stormezand |
De presentaties van de mannenmodeweken herfst/winter 2019 zijn afgerond. Marktonderzoeksbureau Edited maakte de balans op en verzamelde de grootste trends die we volgend herfst- en winterseizoen mogen verwachten. FashionUnited deelt ze hier. De grootste mannenmodetrends herfst/winter 2019 gezien op […]
- FashionUnited |
FashionUnited selecteert een aantal lezenswaardige artikelen uit de landelijke dagbladen en media. De belangrijkste krantenkoppen van week 4 2019. Dopamine dressing: kan kleurrijke kleding je echt gelukkiger maken? Klopt het dat een kleurrijk kledingstuk invloed heeft op je humeur? “Kleurrijke kledij […]
- Caitlyn Terra |
HIGHLIGHTS Paris Haute Couture Week is weer tot zijn einde gekomen en verschillende pareltjes waren weer op de catwalk te zien in de Franse hoofdstad. Niet alleen bekende Franse modehuizen overheersten dan wel de modeweek met hun ontwerpen, ook Nederlandse en Belgische trots was te spotten. Een beeld […]