Enable The Label (ETL) is een nieuw Nederlands B2C platform - live sinds 8 april - dat opkomende, internationale labels uit Europa introduceert op de Nederlandse markt. Op dit moment zijn tien trendy damesmodemerken verkrijgbaar via het nieuwe platform, waarvan de meesten louter verkopen via hun eigen […]

Jurken van kant waren tijdens de recente bruidsmodeweken een heuse rage. Verfijnde ontwerpen gemaakt met Georgette of Guipure kant werden gecombineerd met andere stoffen zoals crêpe zijde, organza en tule. Hier en daar werden spectaculaire bloemenborduursels of ruches, ceinturen, kant, jasjes, capes […]

Mytheresa stap de mannenmode in. Vanaf januari 2020 zal het online luxe platform ook herenmode aanbieden, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Mytheresa heeft zich sinds het bestaan altijd op damesmode gericht, tot nu toe. Meer dan 120 merken zullen in het segment worden aangeboden, waaronder bestaande […]

Rihanna’s Fenty, de groots aangekondigde onderneming van de popartiest en ondernemer voor luxeconglomeraat LVMH, is live. De eerste collectie is vanaf vandaag exclusief te koop in een pop-upstore in Parijs. De internationale verkoop via de webshop van het huis start op 29 mei 2019. Robyn Rihanna Fenty […]

H&M voegt weer een nieuwe ontwerper toe aan het rijtje van designer samenwerkingen; Giambattista Valli. De Zweedse keten kondigde het nieuws aan tijdens het amfAR gala in Cannes, zo meldt het op vrijdagochtend in een persbericht. Tijdens het amfAR gala droegen diverse beroemdheden items uit de collectie. […]

Frans boho-chic merk Ba&Sh introduceert een mannenmodelijn. Dit bevestigt CEO Pierre-Arnoud Grenade tegen FashionUnited FR. De lijn zal hetzelfde gevoel hebben als de damescollecties. Met de capsulecollectie van 28 stuks gaat het merk testen hoe de markt reageert. “We denken er nu al twee tot drie jaar […]

Le Chic heeft er een broertje bijgekregen: Le Chic Garçon. Het kindermodemerk breidt dus uit met een jongensmerk, zo blijkt uit het persbericht en bevestigt een woordvoerder telefonisch aan FashionUnited. “Le Chic Garçon is er voor jongens die weten wat ze mooi vinden,” aldus het bericht. Het nieuwe […]

Amazon gaat samenwerken met influencers van over de hele wereld en brengt elke keer limited-edition collecties geïnspireerd op street-style, ontworpen door de influencers zelf. De collecties kunnen op elk moment online via The Drop verschijnen, het platform waar de kleding op wordt aangeboden. Op de […]

Na luxemerken als Diane vor Furstenberg, Chanel en warenhuisketen De Bijenkorf, sluit nu ook Prada zich aan bij de anti-bont beweging in de modeindustrie. Het Milanese modehuis kondigt in een persbericht te stoppen met de productie en verkoop van producten van dierlijk bont. Het nieuwe bont-vrije beleid […]

Lacoste werkt dit jaar weer samen met de Internationale Unie voor het Behoud van de Natuur (IUBN) en komt met tien nieuwe polo’s met bedreigde diersoorten. Vorig jaar bracht het merk ook samen met IUBN tien limited-edition polo shirts uit. De Save Our Species-campagne maakt deel uit van het driejarig […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN