INTERVIEW Wie kent het niet - één sok raakt kwijt en de andere blijft in zijn eentje over. ‘Looking for a sole mate.’ Zwerfsokken zijn een groot probleem: een persoon raakt gemiddeld 1,3 sokken kwijt per maand. Per jaar verdwijnen er 250 miljoen sokken in Nederland, wereldwijd loopt dit aantal nog veel […]

Begin november kondigden luxemerk Prada en sportswearmerk Adidas hun onverwachte samenwerking aan. Nog geen drie weken later is hier al het eerste resultaat: een set bestaande uit een paar uniseks sneakers en een tas. De sneakers zijn een herinterpretatie van de klassieke Adidas Superstar, die dit jaar […]

INTERVIEW FashionUnited stelt maandelijks een aantal nieuwe merken voor. Wie zijn de nieuwkomers in de industrie, voor wie maken zij hun collecties, wat drijft hen en wat is hun wens? Deze maand gaat FashionUnited in gesprek met drie Nederlandse damesmodemerken: Label_X, Oscar & Jane en Ssaar. Label_X: […]

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 48. Hieronder volgen de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 25 tot en met 1 december. Nieuwe merken rubriek FashionUnited stelt maandelijks een aantal nieuwe Nederlandse en Belgische […]

INTERVIEW “Maakt niet uit of we een jongen of een meisje krijgen, het hoedenmerk gaat sowieso Bronté heten,” zo zei de man van ontwerper Marly Vroemen bijna dertig jaar geleden. Op dat moment was Vroemen zwanger van, jawel, een dochter. Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een internationaal bedrijf […]

VERSLAG Antwerpen - In de kersvers gerenoveerde Antwerpse Handelsbeurs werden gisteravond de zeven Belgian Fashion Awards 2019 uitgereikt. FashionUnited keek toe hoe onder meer Dirk Van Saene en Christian Wijnants een beeldje mee naar huis kregen. Dit jaar koos de organisatie voor een professionele […]

De Victoria’s Secret show is helemaal van de baan. Begin dit jaar werd gemeld dat de show in ieder geval niet meer op televisie uitgezonden zou worden. Nu meldt moederbedrijf L Brands Inc dat er helemaal geen show zal plaatsvinden. Het merk geeft aan dat er op een andere manier gecommuniceerd zal worden […]

Toen jij vanmorgen opstond, dacht jij toen bewust na over jouw personal brand? Waarschijnlijk niet. Ik daag je uit dat wel te doen. Want of je je er nu bewust van bent of niet, jij bent je eigen merk. Het branden van jezelf is niet meer weg te denken in een wereld waarin alles digitaal en snel gaat. […]

“We willen met onze klanten in dialoog gaan.” In een continu veranderende modemarkt voelt de overvloed aan informatie via social media en nieuwskanalen vaak overweldigend aan. Om hun klanten beter te begeleiden in deze soms woelige tijden, lanceert Fashion club 70 de ‘Fashion club Academy’. Hiermee […]

Modemuze heeft een zusje erbij. Het platform lanceert namelijk Sieradenmuze, zo meldt het het bedrijf op LinkedIn. De nieuwe website richt zich op het delen van kennis over sieraden, het samebrengen van de sieradencommunity en het onder de aandacht brengen van sieraden bij een breed publiek, zo is te […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN