Opnieuw komt er een oproep vanuit de mode- en textielindustrie voor verduurzaming van de branche. Dit keer komt de oproep van toonaangevende merken en bedrijven zoals Burberry, de H&M Group, Tommy Hilfiger en Calvin Klein. De oproep, die wordt gedaan in een open brief, wordt aangekondigd als ‘oproep […]

Lafayette Plug and Play (LPnP), een innovatieplatform gewijd aan de digitale transformatie van de detailhandel, lanceert een volledig digitale cursus, genaamd ‘International Early Track’. De Galeries Lafayette-groep stelt in een persbericht dat deze nieuwe route gericht is op jonge internationale startups […]

Birkenstock en Valentino zijn voor de tweede keer een samenwerking aangegaan waarbij het Birkenstock Arizona-model als uitgangspunt werd genomen. De Birkenstock x Valentino Garavani collectie bestaat uit twee modellen: een Arizona sandaal in Valentino Garavani rood en een zwarte Arizona sandaal met […]

De Soft Power Club, een nieuwe private organisatie die multilaterale betrekkingen tussen de publieke en private sector wil vergroten om sociale vooruitgang te stimuleren, heeft voor het eerst een openbare conferentie georganiseerd. Zo meldt de organisatie op haar website. Het tweedaagse event dat 31 […]

National Geographic is vooral bekend van het gelijknamige tijdschrift dat met artikelen over de wereld, natuur en cultuur onze horizon verbreedt, maar het merk is meer dan dat en brengt onder de naam National Geographic Apparel ook kledingcollecties uit. De duurzame collectie die heel geschikt is voor […]

De Council of Fashion Designers of America (CFDA) heeft een nieuwe strategie ontwikkeld om zwart modetalent nog beter te ondersteunen, zo meldt de non-profit organisatie op hun website. De CFDA heeft een adviesraad in het leven geroepen die verantwoordelijk is voor alle activiteiten van de organisatie […]

Modemerk Boss is voor het herfst-/winterseizoen 2020 een samenwerking aangegaan met bokser Anthony Joshua voor een capsule collectie bestaande uit casual items die ze samen ontworpen hebben. De Boss x Ajbxng capsule collectie bestaat uit tien stuks in verschillende kleuren blauw met gouden accenten. […]

INTERVIEW Ter gelegenheid van Global Earth Day in april heeft tassenlabel Maison Hēroïne een stap gezet om duurzamer te gaan produceren. Het label dat in Berlijn gevestigd is, is een samenwerking aangegegaan met de Duitse leerfabrikant Helcor om tassen van gerecycled leer te maken. Oprichter en directeur […]

Nike wil er zijn voor alle atleten, ook diegene die zwanger zijn en de nieuwe moeders, zo blijkt uit de nieuwste lancering. Het sportmerk lanceert namelijk een zwangerschapscollectie genaamd Nike (M). De capsule collectie bestaat uit vier items: een trui, een sportbh, een tanktop en een legging. Het […]

De wereldwijde pandemie heeft de kwetsbaarheid van de mens, van zijn gezondheid en van de samenleving haarscherp gemaakt. De consument is wakker geschud en collectief angstig geworden voor nieuwe ‘onzichtbare vijanden’ in de vorm van pathogenen en ziektekiemen in de lucht. Om deze angst te verlichten, […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN