Het Belgische modehuis Natan opent Atelier II op het Place Georges Brugmann in Brussel. Zoals de naam al doet vermoeden, betreft het een nieuw atelier dat volgens het persbericht volledig is ingericht en toegewijd aan de kennis en het vakmanschap van Natan. Het atelier is voor iedereen toegankelijk. […]

De jeansmarkt zal de komende 5 jaar 4,9 procent groeien. Dit voorspelt just-style.com, een onderzoeksbureau in de kleding en textielindustrie. In 2023 zal er in de spijkerbroeken-industrie 60,09 miljard Amerikaanse dollar (omgerekend 52.88 miljard euro) in omloop zijn, oftewel 2,112 miljoen spijkerbroeken. […]

Prada heeft in een promo-video aangekondigd de resort 2020-collectie op 2 mei in New York te presenteren. Het is de tweede keer dat het Italiaanse modehuis zijn collectie overzees showt. De locatie is nog niet bekendgemaakt. Prada is niet het enige modehuis die zijn collectie naar New Yorkse grond verplaatst. […]

Daily Paper stapt de kindermode in, zo blijkt uit een persbericht van het bedrijf. Het streetwear label lanceert namelijk een babylijn, aldus het bericht. “De nieuwe babylijn is ontstaan uit onze zoektocht naar het inspireren van de volgende generatie,” aldus het merk. De collectie bestaat uit een hoodie, […]

TIJDLIJNDe dagen waarin mensen sneakers enkel droegen om te gaan sporten, liggen ver achter ons. Nu zijn ze de favoriete schoenen van miljoenen mensen over de hele wereld. De internationale sneakermarkt groeide tussen 2004 en 2016 met maar liefst 40 procent, aldus Forbes. Nike alleen al behaalde vorig […]

De Duitse Otto Group, moederbedrijf van Otto en Bonprix, slaat de handen ineen met Fashion for Good. Het bedrijf sluit zich aan bij het Fashion for Good Innovation platform, zo laat de organisatie weten in een persbericht. De Otto Group sluit zich aan bij een lijst van onder andere PVH Corp, Stella […]

ONDERZOEK Het nieuwe jaar komt snel dichterbij en de mode industrie bereidt zich voor op 2019. Wat kan de mode industrie verwachten? Business of Fashion publiceert vandaag samen met onderzoeksbureau McKinsey het State of Fashion 2019 rapport en zet de verwachtingen voor 2019 uiteen. FashionUnited zet […]

Hoe lingerie ontworpen door Viktor&Rolf eruit zal zien, is niet langer een vraag. Het bekende Nederlandse modeduo lanceert namelijk een capsule collectie met Frans lingeriemerk Aubade, zo meldt het merk in een persbericht. De strik, een veel voorkomend onderdeel in de collecties van Viktor&Rolf, is […]

Het is einde verhaal voor Cheap Monday. Tien jaar na de overname van Cheap Monday door de H&M Group, trekt de Zweedse groep nu de stekker uit het denimmerk. Dit kondigde de groep gisteren aan in het persbericht. FashionUnited duikt in de geschiedenis van het merk. Hoe de overname door H&M het einde […]

INTERVIEW Damesmerk Mara May krijgt een vervolg. Het merk stopte tijdelijk vorig jaar, maar is vanaf 1 november verder gegaan onder nieuwe eigenaren. Dit bevestigt Hubert Heldring - van Schaijk, een van de nieuwe eigenaren, telefonisch aan FashionUnited. Het merk werd 15 jaar geleden opgericht als La […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN