Wie en welk modehuis genereert nu eigenlijk de meeste media-aandacht op de New York Fashion Week? Dit vroeg marketing- en analysebureau Launchmetrics zich af en onderzocht de media-aandacht van personen en modehuizen op de New York Fashion Week lente/zomer 2019, gehouden afgelopen september. Volgens […]

IN BEELD”Uitgesproken en krachtig.” De trendkleuren die volgens het Pantone Color Institute een hoofdrol spelen in de herfst/winter 2019/20 collecties van modeontwerpers in New York ‘weerspiegelen het toenemende vertrouwen’. “Dit kleurenpalet reflecteert onze brede acceptatie van kleur en combinaties […]

INTERVIEW Norah zet een steeds grotere stempel op het Nederlandse en Duitse retaillandschap. De damesmodeketen breidt in rap tempo uit en wil in 2020 de honderdste winkel openen. De teller staat op dit moment op 57 en voor negen nieuwe locaties zijn de huurcontracten al getekend, zo vertelt verkoop […]

Trendstop biedt lezers van FashionUnited een eerste kijkje naar de nieuwste trends uit de Voorjaar Zomer 2020 editie van Pitti Filati, de grootste garen- en knitwearexpositie van Europa. Het stoffenteam van Trendstop biedt lezers van FashionUnited exclusief inzicht in de belangrijkste trends uit Pitti […]

Een week na de eerste editie van Vegan Fashion Week in Los Angeles, bant de stad nu de verkoop en productie van bont. De ban komt voor uit een raadsbesluit en vanaf januari 2021 is bont in welke vorm dan ook verboden om te verkopen of te produceren in de stad, zo melden diverse media. De ban geldt voor […]

TIPS Pinterest is met 250 miljoen gebruikers veel kleiner dan andere sociale netwerken: Facebook heeft een enorm gebruikersbestand van 2,2 miljard, YouTube komt aan 1,8 biljoen, Instagram heeft 1 biljoen actieve gebruikers en Twitter 326 miljoen. Marketeers die modemerken willen promoten moeten Pinterest […]

Mud Jeans en streetwear merk Rotholz hebben de handen ineengeslagen voor een capsule collectie. De twee merken streven beide naar een duurzame modewereld en geloven dat samenwerking de stuwende kracht is voor verandering, aldus het persbericht. De capsule collectie bestaat uit zwarte jeans voor zowel […]

Nederlands merk Botter heeft de Petit Bateau-collectie een eigen tintje gegeven. Het ontwerpersduo Rushemy Botter en Lisi Herrebrugh achter het merk won vorig jaar het Hyères Festival met hun ‘Fish or Fight’ collectie en mocht hierdoor een collectie ontwerpen voor Frans merk Petit Bateau. ‘Petit Botter’ […]

Veel retailers ondernemen op basis van hun onderbuikgevoel. Op zich is daar niets mis mee, want emotie en beleving spelen een grote rol. Bij het inkopen van collecties kunnen data echter het verschil maken om goed in te kunnen spelen op toekomstig klantgedrag. Voor fashion- en retailbedrijven is het […]

De 61ste editie van de Grammy’s, de grootste award-avond van de muziekindustrie, vond gisteravond plaats in Los Angeles. Waar vorig jaar de rode loper van het event nog zwart kleurde ter ondersteuning van de Time’s Up-beweging, waren de gasten dit jaar niet eensgezind wat hun kledingkeuze betreft. Opvallend […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN