• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • 25-jarig bestaan Replay

25-jarig bestaan Replay

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Italiaans jeansmerk Replay viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum. Vorig jaar bezweek oprichter en voorzitter van de Fashion Box Group Claudio Buziol aan de gevolgen van een hartaanval, maar een team van ontwerpers en directeuren timmert hard aan de weg om de visie van Buziol in stand te houden. “Wij zijn erg betrokken bij de toekomst van het bedrijf, omdat Claudio onze mentor en de drijfkracht achter het merk was,” zegt de huidige voorzitter van Fashion Box, Attilio Biancardi, in een interview met Women's Wear Daily.

Biancardi en CEO Marco Bortoletti, die een aandeel van 10 procent in Fashion Box heeft, hebben de uitbreiding van het bedrijf voortgezet. De omzet is in 2005 met meer dan 30 procent naar €310 miljoen gestegen, vergeleken met €230 mijoen in 2004. “Wij verwachten een tweecijferige groei in 2006,” zei Biancardi. Hij rekent op de uitbreiding van Replay's wereldwijde retailnetwerk en de herintroductie van het merk in de VS om de winst in 2006 te stimuleren. Het bedrijf heeft zojuist Thierry Andretta – een jeugdvriend van Buziol - benoemd als voorzitter van Replay Amerika.

Andretta vertelde WWD dat het bedrijf van plan is om dit jaar wereldwijd 30 winkels te openen, waarvan zes in de VS. De voorjaar/zomer collectie zal niet alleen in eigen winkels verkrijgbaar zijn, maar ook in 54 multibrandwinkels in de VS. Volgend seizoen zal dat aantal oplopen naar 100 verkooppunten. “Het merk heeft enorm veel potentieel in de VS, waar het bewustzijn van het merk nog sterk is,” zei Andretta, en voegde daaraan toe dat de Replay winkel in New York vorig jaar een omzetstijging van 36 procent genoot vergeleken met 2004, die weer een de omzet ten opzichte van het jaar daarvoor met 40 procent zag stijgen.

Ondanks Buziol's besluit in 2003 de groothandeldistributie in de VS te beëindigen, gelooft het nieuwe management in een nieuwe strategie. “Je moet gewoon op bepaalde locaties en in bepaalde winkels beschikbaar zijn,” zei Biancardi. Fashion Box heeft wereldwijd ruim 6,000 verkooppunten, ook voor de nieuwe, trendy We Are Replay lijn.

Wereldwijde expansie is ook een prioriteit geweest. Vorig jaar opende Replay 25 nieuwe winkels in onder andere Lissabon, Venetië, Moskou, Londen, Praag en Hong Kong . In 2006, komen Dublin, Cairo en Ankara daarbij. Biancardi onderhandelt momenteel ook met een potentiele partner in China om daar nog 30 winkels te openen. Denim blijft de bestseller van Replay en vertegenwoordigt ongeveer 50 procent van de totale omzet. Prijzen van Replay variëren van $160 tot $300, en voor We Are Replay betaalt met tussen $345 en $800.

Replay