Superdry heeft een nieuwe creatief directeur, zo meldt WWD. Phil Dickinson neemt vanaf vandaag de taak op zich. Dickinson is verantwoordelijk voor product ontwerp, innovatie en creatieve richting.

“Phil is een van de beste creatievelingen in onze industrie en we zijn verheugd dat hij zich aansluit bij Superdry,” aldus CEO Euan Sutherland tegen WWD. “Afgelopen zomer zijn we een programma gestart waarin we het product gaan diversifiëren en innoveren en Phil zal extra tempo, focus en energie brengen in dat proces.” Dickinson is een voormalig topman bij Nike. In 2010 werd hij onder andere benoemd als hoofd sportswear.

Supergroup, nu Superdry, kondigde in 2017 een naamsverandering aan om de focus op het dochtermerk te vergroten. Destijds werd al aangekondigd dat de productcategorieën uitgebreid zouden worden en dat een grotere aandacht zou komen voor de digitale activiteiten. Enkele maanden na de aankondiging stapte mede-oprichter Julian Dunkerton op bij het bedrijf, naar verluidt omdat hij niet meer betrokken werd bij het ontwerpproces en het slechte management van Sutherland.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN