• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Nieuwe CMO voor Farfetch

Nieuwe CMO voor Farfetch

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mensen

E-tailer Farfetch heeft een nieuwe Chief Marketing Officer, meldt WWD. John Veichmanis zal de rol op zich nemen. Hij vervangt hiermee Stephanie Horton.

Veichmanis is al sinds 2015 werkzaam bij Farfetch. Hij is daar werkzaam geweest als senior vice president van digitale marketing. Daarvoor was hij werkzaam bij Dell, Apple en Skype. Hij is als CMO verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het merk en het genereren van vraag onder de consumenten en de partners van het platform.

Volgens Veichmanis wordt een kwart van alle luxe aankopen online gedaan, meldt WWD. “Dit is een verandering die nieuwe kansen met zich meebrengt waar wij onze data, technologie en creatieve capaciteiten kunnen gebruiken om gepersonaliseerde campagnes wereldwijd te ontwikkelen.”

Farfetch is een online luxe platform en verkoopt merken zoals Gucci, Saint Laurent en Givenchy. Het werd in 2008 opgericht als e-commerce platform waar luxe modeboetieks items konden verkopen.

Beeld: Farfetch Website

Farfetch