• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Nieuw head of design voor Calvin Klein Jeans

Nieuw head of design voor Calvin Klein Jeans

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Luella Bartley is aangesteld als head of design van Calvin Klein Jeans. Ze volgt Kevin Carrigan op, die in augustus afscheid nam als creatief directeur van CKI, die onder meer ook verantwoordelijk was voor Calvin Klein Jeans. Bartley zal verantwoordelijk zijn voor alle Calvin Klein jeans producten wereldwijd, en heeft als doel een cohesieve visie te creëren voor het merk.

Het nieuwe head of design rapporteert aan Pieter Mulier, de rechterhand van Raf Simons en tevens de creatief directeur van CKI. Daarnaast zal ze ook verantwoording afleggen aan de president van Calvin Klein Jeans Europe Franck Belochi.

Het is een opvallende keuze om Bartley toe te voegen aan de top van Calvin Klein. Het typisch Amerikaanse label wordt nu gerund door drie Europeanen. Tegelijkertijd leidt ze de denim divisie, terwijl zij zelf bekend staat als ontwerper van ‘vrouwelijke items met een randje’, zoals bij haar eigen label.

Hoewel er nog verschillende topmanagers boven Bartley staan, is de Calvin Klein Jeans een belangrijke divisie binnen het modebedrijf. De verkoop van denim en vrijetijdskleding zijn essentieel voor Calvin Klein, waar zo’n 8 miljard dollar in omgaat. Vorig jaar liet moederbedrijf PVH al weten dat de wereldwijd verkoop van jeans aan het versnellen is, nu de groothandelactiviteiten op de binnenlandse markt verbeterd worden.

Bartley heeft veel ervaring in de mode-industrie. Ze had haar eigen label tot 2009, maar stopte ermee toen ze financiële steun verloor. Bij Mulberry wist ze het merk, dat vooral bekend was door zijn klassieke tassen, te transformeren in een modelabel. Daarnaast werkte ze samen met Katie Hillier aan hun Hiller Bartley luxelabel. Ervaring bij grote Amerikaanse labels heeft ze ook; Luella Bartley werkte eerder bij Marc Jacobs als womenswear design chief, tot hij zijn submerken samenvoegde tot een lijn.

Calvin Klein