Het Canadese yogamerk Lululemon heeft Lee Holman benoemd als creatief directeur, een nieuwe functie binnen het bedrijf. De benoeming van Holman is een van een reeks benoemingen van senior managers waarmee Lululemon haar producten wil verbeteren. Dat meldt WWD.

Holman zal verantwoordelijk zijn voor productontwerp voor dames en heren en zal direct rapporteren aan Lululemon CEO Laurent Potdevin. Hiervoor was hij sinds 2014 senior vice president van damesmode.

Voordat hij bij Lululemon in dienst trad was Holman bij Nike werkzaam als creatief directeur van Nike Sportswear en vervolgens als vice president van mondiale kleding, innovatie en ontwerp. Daarvoor was hij creatief directeur bij Burberry, en werkte ook bij Abercrombie & Fitch, Levi’s en Paul Smith. Ondertussen blijft Felix del Toro algemeen directeur van herenmode en zal aan Holman rapporteren.

Lululemon verwacht voor het derde kwartaal van dit boekjaar een netto omzet van 477 miljoen tot 482 miljoen dollar (420,1 tot 424,6 miljoen euro) en een winst per aandeel van ongeveer 35 cent (30,8 cent). In het tweede kwartaal daalde de nettowinst met 2 procent naar 47,7 miljoen dollar, terwijl de omzet met 15,9 procent steeg naar 453 miljoen dollar.

Potdevin benadrukte dat de op korte termijn lagere winstmarges niet het gevolg zijn van kortingsacties of problemen met kwaliteit, maar het gevolg zijn van investeringen in personeel en management en uitbreidingen van het winkelnetwerk.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN