• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Hoofd digitale ontwikkeling vertrekt bij H&M

Hoofd digitale ontwikkeling vertrekt bij H&M

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mensen

Carl Stenbeck, wereldwijd hoofd van digitale ontwikkeling bij H&M, vertrekt bij het Zweedse modemerk. Stenbeck verlaat het bedrijf na zeven jaar en gaat aan de slag als hoofd van strategie en business development bij Axfood, een Zweeds bedrijf in de voedselindustrie.

“De voedselindustrie is op dit moment in een spannende fase waarin nieuwe technologieën ontwikkelingskansen creëren samen met een sterke focus op duurzaamheid,” aldus Stenbeck in een persbericht op de site van Axfood. Stenbeck wordt door Klas Balkow, CEO van Axfood, geroemd vanwege zijn ervaring bij H&M die ‘een groot voordeel zal zijn bij het ontwikkelen van Axfood’s concepten in een steeds digitalere wereld waar de combinatie van fysieke winkels en e-commerce de focus zal hebben’.

Stenbeck vervult in de lente van 2018 zijn nieuwe functie bij het voedselbedrijf, aldus het persbericht. Stenbeck vervangt hiermee Anders Quist die met pensioen gaat. Volgens een woordvoerder van H&M is er nog geen vervanger gevonden voor Stenbeck, maar zijn er wel ‘veel goede kandidaten’, zo bericht Textilwirtschaft.

Beeld: Axfood website

H&M