(advertentie)
(advertentie)
Nieuwe CFO voor Skechers

John Vandemore is aangesteld als chief financial officer van Skechers. Door de aanstelling kan David Weinberg - die tot nu toe de positie van CFO en COO vervulde - zich focussen op zijn rol als chief operating officer. Vandemore zal binnen ‘enkele weken’ beginnen in zijn nieuwe functie.

“Met het tempo van de international groei die we zien bij Skechers maakt de toevoeging van John het mogelijk dat ik mij echt ga focussen op de snel groeiende segmenten van onze internationale markten, zowel als de markten waarin we grote potentie zien,” aldus David Weinberg. Weinberg was al sinds 1993 de chief financial officer bij Skechers naast zijn functies als chief operating officer en uitvoerend vice president.

Vandemore was hiervoor werkzaam als divisie CFO van Mattel Inc., CFO van International Game Technology Plc en CFO en vice president van Walt Disney Imagineering.

Beeld: Skechers Facebook

Voormalig Lidl-CEO Seidel maakt overstap naar Otto

Oud Lidl-CEO Sven Seidel treedt in 2018 in dienst bij Otto als Executive Board Member. De 43-jarige Seidel is vanaf april verantwoordelijk voor alle retailkanalen van Otto, waaronder BonPrix en SportScheck. Hij volgt hiermee Neela Montgomery op, die naar dochterbedrijf Crate and Barrel vertrekt om daar aan de slag te gaan als CEO.

Seidel was de afgelopen drie jaar verantwoordelijk voor de strategie van supermarktgigant Lidl. In een persbericht laat hij weten blij te zijn met de overstap. “De Otto Group is een internationaal succesvol bedrijf met een unieke bedrijfscultuur. In deze tijden van grote veranderingen in de retail ben ik verheugd om bij te kunnen dragen aan de verdere ontwikkeling van de Otto Group.”

De Duitse Otto Group is één van de grootste online retailers wereldwijd, met bijna 50.000 medewerkers en activiteiten in dertig landen. In het financiële jaar 2016/2017 draaide het concern een omzet van 12,5 miljard euro.

Beeld: Otto Group

Simon Whitehouse, de eerste CEO van modemerk J.W. Anderson verlaat het merk. Whitehouse vertrekt vanwege persoonlijke redenen in december, zo bevestigt het modemerk tegen Business of Fashion.

Een vervanger is nog niet aangewezen, maar zal ‘op korte termijn worden aangekondigd,’ aldus een vertegenwoordiger van het merk tegen Business of Fashion. Over Whitehouse wordt gezegd dat hij in 2018 andere kansen zal aannemen. Hij was voor zijn positie bij J.W. Anderson werkzaam bij onder andere Matthew Williamson en Diesel.

Whitehouse werd in 2014 aangesteld als CEO, kort nadat luxe groep LVMH een aandeel nam in het bedrijf. Bij LVMH werden vorige week meerdere veranderingen aangekondigd in het management van onder andere Christian Dior en Fendi.

Elles van Vegchel zal per 1 januari 2018 aantreden als hoofd museumzaken bij het Textielmuseum Tilburg. Met haar ervaring binnen de museumwereld is zij volgens de directeur van het museum Errol van de Werdt geschikt om de verniewingsrichting die het museum is ingeslagen vorm te geven.

Van Vegchel is de afgelopen vijf jaar werkzaam geweest bij NEMO, waar zij leiding gaf aan het Projectbureau. Daarvoor was van Vegchel verbonden aan de Nieuwe Kerk in Amsterdam als hoofd publieksbegeleiding en coördinator tentoonstellingen en evenementen. Voor haar functie als hoofd publieksbegeleiding was ze drie jaar werkzaam als senior projectleider in het Historisch Museum Rotterdam.

Het Textielmuseum in Tilburg is de enige plek ter wereld waar kunst, design, erfgoed en ambacht en innovatie samenkomen. In mei 2017 werd het museum benoemd tot ‘Museum van het jaar 2017’. Met de geldprijs van 100.000 euro heeft het museum een weefmachine aangeschaft waarmee de bezoeker zijn eigen theedoek kan ontwerpen.

McArthurGlen Group benoemt Tom Enraght-Moony tot CCO

De McArthurGlen Group, Europa’s grootste eigenaar, ontwikkelaar en beheerder van designer outlets (waaronder Designer Outlet Roermond), heeft Tom Enraght-Moony aangesteld als Chief Customer Officer van de onderneming.

Via een persbercht laat McArthurGlen weten dat Enraght-Moony in zijn nieuwe functie als CCO verantwoordelijk zal zijn voor de Customer Experience strategie en het daaraan gerelateerde omni-channel beleid. Hij zal zitting nemen in de Raad van Bestuur van de McArthurGlen Group en rapporteren aan de voorzitter, J.W. Kaempfer en CEO, Julia Calabrese.

De benoeming komt na een periode van sterke groei voor McArthurGlen. De Groep voltooide dit voorjaar drie belangrijke projecten in Frankrijk (Provence), Oostenrijk (Parndorf) en Nederland (Roermond). De onderneming heeft als doel om eind 2021 in negen landen een verdere toename van vijftig procent te realiseren. Er staan nieuwe designer outlets gepland in onder andere Remscheid (vlakbij Keulen en Düsseldorf), Málaga (Zuid-Spanje) en in de buurt van Parijs (Normandië).

Enraght-Moony heeft al vijftien jaar ervaring en was tot voor kort Chief Executive Officer bij The Leisure Pass Group, 's werelds grootste aanbieder van toeristische stadspassen. Andere belangrijke functies die hij heeft bekleed zijn onder andere Chief Operating Officer en CEO bij de wereldwijde online datingleider Match.com.

Julia Calabrese, CEO van de McArthurGlen Group laat in het persbericht weten blij te zijn Tom Enraght-Moony in het team te mogen verwelkomen : "Tom heeft uitgebreide online- en offline-ervaring bij wereldwijde organisaties op de belangrijkste Europese markten van mobiele internet-technologie en online consumentenmerken. Zijn internationale ervaring en zijn uitgebreide kennis van zaken over de veranderende gewoonten en verwachtingen in de digitale wereld zullen onze consumenten en onze merkpartners beslist ten goede komen.”

McArthurGlen Group werd in 1993 door Kaempfer Partners in opgericht is Europees marktleider op het gebied van ontwikkeling en management van designer outlets. McArthurGlen heeft inmiddels 6.5 miljoen vierkante meters aan outletruimte ontwikkeld en runt momenteel 24 McArthurGlen-outlets in negen landen: Oostenrijk, België, Canada, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Italië, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Sinds 2013 is McArthurGlen een joint venture tussen Kaempfer Partners en Simon Property Group Co.

Beeld: Tom Enraght-Moony

Nicola Glass nieuwe creatief directeur Kate Spade

Moederbedrijf Tapestry Inc, voorheen bekend als Coach, heeft Nicola Glass benoemd tot nieuwe creatief directeur voor Kate Spade. Glass zal vanaf het nieuwe kalenderjaar de functie overnemen van Deborah Lloyd. Lloyd maakte al eerder bekend dat ze wegens de overname van het modemerk door Tapestry Inc begin dit jaar, het merk ging verlaten in 2018.

Glass werkt op dit moment bij Michael Kors waar ze verantwoordelijk is voor het ontwerp van accessoires. Voor haar carrière van dertien jaar bij Michael Kors, was Glass werkzaam bij Gucci als accessoires ontwerper.

”Nicola’s waardering voor Kate Spade naast haar leiderschapsvaardigheden en uitgebreide ervaring in ontwerp maken haar perfect om de creatieve leiding te nemen bij Kate Spade,” aldus CEO van Tapestry Victor Luis. “Ik vertrouw er op dat haar expertise - voornamelijk in accessoires - haar in staat stelt om verder te bouwen op de vrolijke, vrouwelijke en modegerichte positie van het merk om innovatieve producten te creëren.”

Beeld: Kate Spade website

Nieuwe merk directeur voor Vero Moda

Jesper Reismann is gekozen tot de nieuwe brand director van Vero Moda. Reismann zal vanaf 1 maart 2018 de functie vervullen.

“Jesper is een sympathiek iemand met een goed gevoel voor mensen, leiderschap en de juiste aanpak voor het leiden van ons bedrijf. We geloven dat hij de juiste man is voor ons en ik zie er naar uit om met hem samen te werken,” zo meldt CEO van moederbedrijf Bestseller Anders Holch Povlsen. “Met een sterke kennis van retail, groothandel, producten en sourcing en een goed inzicht in de Centraal Europese markten, is Jesper een perfecte match,” aldus het persbericht.

Reismann heeft twintig jaar gewerkt bij Peek & Cloppenburg, een van de groothandelspartners van Bestseller, zo meldt het bedrijf in het persbericht. “Gedurende een groot deel van mijn professionele leven heeft Bestseller een belangrijke rol gespeeld; een perfecte partner in mijn functies als inkoper, maar ook als een goede concurrent. Ik heb altijd genoten van het werken met de mensen van Bestseller, hun bedrijfscultuur gewaardeerd en de beweeglijkheid van het bedrijf bewonderd,” aldus Reismann.

Beeld: Jesper Reismann via Bestseller

Grote verschuivingen bij LVMH: CEO Sidney Toledano van Dior stapt op

Sidney Toledano zal zich terugtrekken als CEO van Christian Dior. De Fransman, die bijna twintig jaar aan het roer stond van het luxe-modehuis, maakt de overstap naar moederbedrijf LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy). Pietro Beccari, de huidige CEO van het eveneens door LVMH geleide Fendi, zal zijn plek innemen.

Dat meldt WWD, op basis van een statement van LVMH dat het medium in handen heeft. Toledano zal vanaf januari 2018 terugtreden en aan de slag gaan als CEO van de mode-tak van het concern. Hij neemt het stokje over van Pierre-Yves Roussel, die als speciaal adviseur betrokken blijft bij de besluitvorming. Toledano zal de leiding krijgen over een breed scala aan merken waaronder Kenzo, Givenchy en Marc Jacobs.

De wisseling van de wacht in de top van ‘s werelds grootste producent van luxe-artikelen komt na maanden van speculaties. In juli nam LVMH Dior over voor een bedrag van zo’n 6,5 miljard euro, waarmee het in één klap het tweede grootste merk onder de LV-paraplu werd.

Bernard Arnault, CEO van LVMH, is content met de verschuivingen. “De aanstelling van Pietro Beccari als CEO van Dior luidt het begin in van een nieuw tijdperk,” aldus de Fransman in het eerder genoemde statement. “Hij is een geweldig leider die Dior tot nog grotere hoogte kan brengen in de toekomst.” Over Toledano zegt hij het volgende: “Sidney Toledano is de drijvende kracht achter het grote wereldwijde succes van Dior. Hij heeft geweldig werk afgeleverd over de afgelopen 25 jaar, samen met een team vol getalenteerde ontwerpers. Ik wil nogmaals mijn dank uitspreken en ben verheugd dat we ook in de toekomst gebruik kunnen blijven maken van zijn expertise.”

Beeld: Anne-Christine Poujoulat, Alberto Pizzoli / AFP

Stefano Sincini neemt afscheid als CEO van modegroep Tod’s, zo maakt het bedrijf bekend in het rapport van het derde kwartaal. Zijn functie bij Tod’s S.p.A. zal vanaf december overgenomen worden door Umberto Macchi di Cellere.

De directie van Tod’s S.p.A. bedankt Sincini voor zijn 33 jaar dienst bij de groep. “Het is niet makkelijk of mogelijk om in enkele woorden gedag te zeggen tegen iemand die zoveel jaar bij ons bedrijf heeft gewerkt en zoveel heeft bijgedragen aan belangrijke mijlpalen. We wensen hem het beste in zijn toekomstige professionele avonturen en zullen hem altijd met een warm hart groeten.”

Macchi di Cellere was hiervoor werkzaam als managing director van wereldwijde verkoop bij Bulgari voor alle productcategorieën.

Naast de bekendmaking van de nieuwe CEO rapporteert Tod’s S.p.A. een omzet van 722,2 miljoen euro over de eerste negen maanden van het financiële boekjaar. De omzet van het moederbedrijf van Tod’s, Hogan, Fay en Roger Vivier daalde met 4,7 procent. De daling werd vooral veroorzaakt door een afname van 7,4 procent bij schoenenmerk Tod’s. Roger Vivier zag juist een positief momentum en zag de omzet met 9,6 procent.

Rob Schilder alleen CEO G-Star, Patrick Kraaijeveld stapt op

G-Star Raw heeft Rob Schilder aangesteld als CEO van het bedrijf, zo meldt een woordvoerder van het bedrijf. Vorig jaar november werd hij nog benoemd tot co-CEO samen met Patrick Kraaijveld.

”Om verder de strategie van het merk met een sterke focus op retail te implementeren en realiseren, zal de organisatiestructuur veranderen naar één CEO,” zo luidt het statement van G-star Raw. “De verandering naar het co-CEO model dat afgelopen november werd geïmplementeerd, zou een tijdelijke opzet zijn om onze transitie naar retail te maken," zo meldt oprichter Jos van Tilburg. Dat deze opzet een tijdelijk zou zijn, was vanaf november al bekend binnen G-Star.

Patrick Kraaijveld verlaat na 25 jaar G-Star Raw, zo is in het statement te lezen. “Patrick heeft meer dan wie dan ook bijgedragen aan het succes van G-Star. In deze jaren heeft hij een belangrijke rol gespeeld in de groei van ons merk. Tijdens zijn carrière bij G-Star, van sales medewerker tot Co-CEO, heeft Patrick’s optimisme, energie en expertise met succes bijgedragen aan het bedrijf.”

Beeld: G-Star Facebook