Textielsuper Zeeman heeft 2017 met een omzetstijging afgesloten, zo blijkt uit het gepubliceerde MVO-verslag. De omzet kwam aan het einde van het jaar neer op 585,1 miljoen euro, ten opzichte van een omzet van 548,1 miljoen euro het jaar daarvoor. Zeeman behaalde daardoor een omzetgroei van 6,7 procent in 2017.

In totaal werden er in 2017 283 miljoen producten verkocht. Over winst wordt niet gesproken in het MVO-verslag, maar de investeringen in het jaar worden wel genoemd. In totaal is er iets minder geïnvesteerd dan in het voorgaande boekjaar, 18,2 miljoen. Het grootste gedeelte hiervan werd gebruikt voor de verbouwing en inventaris van winkels en ICT.

De investeringen zijn terug te zien in het vernieuwde winkelconcept van de textielsuper. De dozen zijn uit de winkels verdwenen, in de grote filialen zijn hangpresentaties toegevoegd en de nieuwere winkels hebben een gele koof in plaats van een blauwe. De bekende bakken, oftewel tafels, zullen altijd blijven, aldus een woordvoerder afgelopen november. Een maand daarvoor werd bekend gemaakt dat een nieuwe CEO was aangesteld bij Zeeman, Erik-Jan Mares.