Zalando wil de samenwerking met grote producenten versterken, zo meldt nieuwsbureau DPA. Onder deze modeproducenten zijn Inditex en H&M die een eigen netwerk hebben, aldus Co-CEO David Schneider tijdens de jaarlijkse vergadering van het bedrijf in Berlijn. Zalando’s assortiment bevat nu meer dan 300.000 items en 2.000 merken, 350 merken meer dan afgelopen jaar. “Ons doel is om de klant te dienen en een oneindige voorraad te bieden,” aldus Schneider.

Zalando is de afgelopen tijd meerdere samenwerkingen aangegaan en heeft deze uitgebreid. Zo heeft de e-tailer de samenwerking met Duitse retailers verder uitgebreid zodat niet alleen schoenenwinkels maar ook lokale kledingwinkels hun producten kunnen verkopen op het platform. Ook regelt Zalando de bezorging van derden. Naast samenwerkingen met logistieke partners is het bedrijf ook overeenkomsten aangegaan met verschillende merken.

De e-tailer is gefocust op het winnen van marktaandeel in alle markten waarin het aanwezig is. De omzet groeit jaarlijks tussen de 20 en 25 procent, maar de winst van het bedrijf blijft achter mede door de grote investeringen die gedaan worden.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN