• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Zalando toont sterke stijgende lijn in Q1

Zalando toont sterke stijgende lijn in Q1

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Online retailer Zalando laat opnieuw een sterke groei zien. In het eerste kwartaal nam de omzet met 23.1 procent toe naar een bedrag van 980,2 miljoen euro. In deze periode had Zalando voor het eerst meer dan 20 miljoen actieve klanten.

“Onze belangrijkste prioriteit is winstgevende groei en dat is wat we hebben geleverd tijdens het eerste kwartaal,” zegt co-CEO Rubin Ritter. “We zijn vastberaden om meer marktaandeel te winnen en meer klanten te bereiken verspreid over Europa. Daarom blijven we investeren in de klantervaring, onze technologie en logistieke infrastructuur samen met onze brand partner propositie.”

Het van oorsprong Duitse bedrijf behaalde de meeste groei in de rest van Europa. Met een stijging van 28 procent kwam de omzet daar neer op 428.3 miljoen euro. In de Dach-regio behaalde de e-tailer een verkoop van 475 miljoen euro dankzij een groei van 17 procent. In de rest van de wereld steeg de omzet met 38 procent naar 76 miljoen euro. Zalando wijt de groei voornamelijk aan de introductie van de ‘man box’ en de toevoeging van merken zoals Oysho.

Zalando verwacht het gehele jaar een omzetgroei tussen de 20 en 25 procent te realiseren. Het afgelopen kwartaal behaalde het bedrijf een EBIT van 20.3 miljoen euro. Voor 2017 verwacht het dat het EBIT met 5 tot 6 procent groeit.

Vorige week werd bekend dat Zalando overweegt fysieke winkels te openen in grote steden in Europa. Londen, Parijs of Berlijn werden genoemd door directielid Rubin Ritter tijdens een interview met Manager Magazin. Voor de rest rolt het bedrijf de personal styling service Zalon ook verder uit. België is het volgende land waar de service geïntroduceerd wordt.

Beeld: Zalando Facebook

Zalando