• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Winstgroei voor Mulberry in 2016

Winstgroei voor Mulberry in 2016

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Uit de voorlopige financiële resultaten van afgelopen jaar blijkt dat Mulberry een brutowinst van 7,5 miljoen pond (8,5 miljoen euro) behaalde. Dit komt neer op een groei van 21 procent.

De gehele omzet van het merk steeg met 8 procent naar een bedrag van 168,1 miljoen pond (190 miljoen euro). Thierry Andretta, CEO van Mulberry, over de resultaten: “Gedurende dit jaar hebben we goede vooruitgang geboekt. Onze verkoop en winst groeien, waardoor we een sterkere positie krijgen. We hebben onze internationale groeistrategie verder vergroot door nieuwe partnerschappen in Azië aan te gaan en dankzij de uitbreiding van onze omnichannel aanbod in belangrijke markten.” Daarnaast meldt Andretta dat nieuwe producten die het merk introduceerde, veel momentum hebben verkregen onder nieuwe en vaste klanten van het merk. “We willen blijven investeren in onze internationale ontwikkeling en het vergroten van de relevantie van Mulberry voor de altijd veranderende stijl van onze klanten.”

Mulberry ziet winst met 21 procent stijgen

Het online segment zag in 2016 vooral een grote groei, 19 procent in totaal. De online omzet komt nu neer op 25,5 miljoen pond (29 miljoen euro), waardoor dit segment 15 procent van de totale omzet is. Afgelopen mei kondigde het merk aan niet te showen tijdens London Fashion Week maar een eigen see now buy now-show te houden om hun omnichannel strategie kracht bij te zetten.

De stijging in verkoop is vooral te danken aan de grootste markt voor het merk, Groot-Brittannië. Dit gebied zag een stijging van 10 procent en behaalde uiteindelijk een omzet van 106,8 miljoen pond (121 miljoen euro). De overige gebieden waar Mulberry aanwezig is, zagen een gezamenlijke toename van 1 procent in de verkoop tot een omzet van 21,5 miljoen pond (24,4 miljoen euro).

Twee jaar geleden moest het bedrijf nog een verlies van 1,4 miljoen pond noteren. Destijds werd dit verlies veroorzaakt door een prijsverhoging bij alle items waardoor vaste klanten het vertrouwen verloren in het bedrijf. Na het verlies werden maatregelen getroffen door de prijzen te verlagen, het bedrijf kreeg een nieuwe CEO en Johnny Coca werd aangesteld als creatief directeur. Deze maatregelen lijken nu hun vruchten af te werpen.

In totaal heeft Mulberry op dit moment 67 eigen winkels. Het afgelopen jaar sloten twee filialen in Amerika, maar opende een locatie in Sydney. Dit jaar zullen nog winkels in Hong Kong, China en Taiwan openen van het merk.

Beeld: Mulberry Facebook

Mulberry