Gregory van der Wiel verkoopt zijn belang in het mannenmodemerk Balr, dat heeft het merk via e-mail aan FashionUnited bevestigd. De voetballer investeerde in 2013 in het bedrijf van onder andere oud-voetballer Demy de Zeeuw.

Over het bedrag dat met de verkoop gemoeid is, wordt door de woordvoerder niet gesproken. Wel laat de woordvoerder in een email aan FashionUnited weten dat ’door de verkoop er ruimte is gekomen voor een investeerder met strategisch toegevoegde waarde’. Daarom initiëren de overgebleven aandeelhouders een investeringsronde om investeerders de mogelijkheid te bieden een minderheidsbelang van maximaal twintig procent in Balr. of 433 te kopen. ‘We zijn op zoek naar strategische partnerships of financiers die daadwerkelijk de potentie van onze bedrijven zien en van waarde zijn door hun wereldwijde netwerk, vermogen en ervaring’, voegt Juul Manders, CEO van Balr. en 433 in het persbericht toe.

Van der Wiels aandelen gaan naar de overgebleven aandeelhouders; oprichters Demy de Zeeuw, Juul Manders, Ralph de Geus en de voetballer Eljero Elia die net als van der Wiel later instapte.

Van der Wiel heeft via een persbericht op zijn website bevestigd zijn belang te gebruiken voor een investeringsfonds Block Party genaamd, waar hij mede-eigenaar van is. Dit bedrijf investeert onder andere in Hardt Hyperloop; een bedrijf dat werkt aan de ontwikkeling van vervoerssysteem hyperloop, opgericht door studenten van de TU Delft.

Over Balr

Luxe lifestyle-merk Balr. werd in 2013 opgericht en is een dochteronderneming van Juramy. Destijds werd het merk alleen via de eigen webshop verkocht, maar inmiddels heeft het modemerk voor mannen ook een winkel in de Kalverstraat in Amsterdam. De kleding van het merk wordt in 150 landen verkocht. Sinds de oprichting in 2013 is de omzet, naar eigen zeggen, jaar op jaar verdubbeld naar ruim 15 miljoen euro in 2018.