Nadat VF Corporation een gedeelte van het portfolio heeft ondergebracht bij Kontoor Brands, bekijkt de groep naar strategische alternatieven voor het ‘work’ segment. VF Corporation meldt het nieuws in een persbericht. Het bedrijf blijft wel toegewijd aan de merken Dickies en Timberland Pro.

De merken en bedrijven waar VF Corporation strategische alternatieven voor bekijkt zijn Red Kap, VF Solutions, Bulwark, Workrite, Walls, Terra, Kodiak, Work Authority en Horace Small. “Deze strategische review reflecteert de focus van het management om VF te transformeren in een meer consumentgerichte en retail centrische onderneming met een portfolio van op groei georiënteerde active, outdoor en work merken.

“Door deze merken af te stoten blijft VF over met een simpeler portfolio met merken die op de consument gericht zijn bovenop hoge groei. Het biedt ook financiële flexibiliteit om verdere strategische initiatieven te starten en de waarde voor aandeelhouders te vergroten,: zo meldt Steve Rendle, CEO van VF. “Onze teams hebben het de afgelopen jaren fantastisch gedaan waardoor we nu de ideale positie hebben om een nieuwe toekomstige eigenaar voor deze merken te vinden.”

De merken waarvoor nu de strategische opties worden bekeken, zorgden in 2019 voor ongeveer 865 miljoen dollar (778,9 miljoen euro).

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN