• Home
  • Nieuws
  • Business
  • VF Corp: omzet stijgt en winst daalt in Q2

VF Corp: omzet stijgt en winst daalt in Q2

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De omzet van VF Corporation is in het tweede kwartaal met 1 procent gestegen tot 2,4 miljard dollar (2,18 miljard euro). Dat was te danken aan de positieve resultaten van de divisies outdoor & action sports, jeanswear, imagewear coalitions, direct-to-consumer activiteiten en internationale activiteiten.

Het bedrijfsresultaat op gerapporteerde basis daalde met 3 procent tot 211 miljoen dollar (192 miljoen euro). De winst per aandeel bedroeg 0,35 dollar tegenover 0,39 dollar in vergelijking met vorig jaar. Zonder de negatieve impact van vreemde valuta daalde de winst per aandelen met 6 procent.

“Onze resultaten in het tweede kwartaal waren in lijn met onze verwachtingen, ondanks een uitdagende omgeving met wisselende economische en valuta-omstandigheden in de wereld,”zei CEO en voorzitter Eric Wiseman. “Eerder dit jaar zeiden we dat we ons merkenportfolio actief zouden managen en dat is precies wat we doen. We verwachten de huidige vooruitzichten voor 2016 te halen.”

Op 30 juni rondde het bedrijf de verkoop af van Contemporary Brands business, waar ook 7 For All Mankind, Splendid en Ella Moss brands onder vallen, aan Delta Galil Industries. Er werd 120 miljoen dollar voor de overname betaald. In het tweede kwartaal rapporteerde VF Corp een verlies van 97 miljoen dollar door discontinued operations.

De omzet van denim steeg met 3 procent en met 6 procent bij wisselkoerscorrecties tot 629 miljoen dollar. Imagewear zag de omzet met 4 procent stijgen tot 255 miljoen dollar. Er werd een omzetstijging van 19 procent gerapporteerd bij sportkleding, die de omzet zag toenemen tot 115 miljoen dollar.

De internationale omzet steeg in het tweede kwartaal met respectievelijk 5 procent en 7 procent (met wisselkoerscorrecties). Op de Europese markt werd een omzetstijging van 5 procent gerapporteerd, en met wisselkoerscorrecties kwam de stijging uit op 3 procent. In regio Azië/Pacific rapporteerde VF Corp stijgingen van 4 procent en 6 procent (wisselkoerscorrecties). De omzet in de Verenigde Staten kwam uit op 7 procent. Met wisselkoerscorrecties steeg de omzet met 20 procent.

De direct-to-consumer omzet steeg met 6 procent en 7 procent (wisselkoerscorrecties). De e-commerce afdeling zit nog steeds in een sterk momentum met een stijging van 30 procent. Onder de Contemporary Brands coalition waren er 1.461 eigen VF Corporation-winkels, tegenover 1.391 winkels in dezelfde periode vorig jaar.

Voor het fiscale jaar 2016 wordt een omzetstijging van 3 tot 4 procent verwacht.

Beeld: Facebook Wrangler

VF Corporation