• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Uniqlo omzet stijgt minder hard in februari

Uniqlo omzet stijgt minder hard in februari

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Japanse fast fashion keten Uniqlo realiseerde in de maand februari een minder harde omzetgroei dan in de voorafgaande maand.

De totaalomzet, inclusief online omzet, steeg met 2,4 procent, terwijl de vergelijkbare omzet met 1,2 procent toenam en de omzet uit eigen winkels met 1,6 groeide. Dit vergeleken met een totaalomzetstijging van 16 procent, een vergelijkbare omzetgroei van 14,6 procent en een omzetstijging uit eigen winkels van 14,1 procent in januari.

De keten profiteerde in januari echter van een nieuwjaarsuitverkoop en grote vraag naar winterkleding, wat een ongunstig vergelijkbaar beeld opleverde.

Uniqlo eigenaar Fast Retailing paste de verwachtingen voor het lopende boekjaar aan na een winstdaling in het eerste kwartaal. De winst daalde in de drie maanden tot 30 november naar 48 miljard yen (388 miljoen euro), ten opzichte van 68,8 miljard yen (556 miljoen euro) in dezelfde periode het jaar ervoor. De omzet steeg echter met 8,5 procent naar 520,3 miljard yen (4,2 miljard euro).

Het bedrijf verwacht dit boekjaar een winst van 110 miljard yen en een omzet van 1,8 biljoen yen.

Fast Retailing
Uniqlo