• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Under Armour stelt verwachting boekjaar 2017 bij naar beneden

Under Armour stelt verwachting boekjaar 2017 bij naar beneden

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Under Armour zag het afgelopen kwartaal de omzet teruglopen met 5 procent, zo rapporteert het bedrijf op dinsdag. Het bedrijf stelt na tegenvallend kwartaal daarom ook de verwachting voor het gehele boekjaar bij naar beneden.

“Terwijl onze internationale takken goede resultaten blijven leveren, zorgen operationele uitdagingen en een lagere vraag in Noord Amerika ervoor dat de omzet in het derde kwartaal lager is dan onze verwachtingen,” aldus CEO Kevin Plank. “Gebaseerd op deze problemen in onze grootste markt, geloven we dat het nodig is om onze verkoop- en winstverwachting voor de rest van het jaar bij te stellen.” In augustus kondigde Under Armour al een herstructureringsplan aan, waar Plank nu ook weer op terugvalt. “Onder deze lastige omstandigheden werkt ons managementteam nu hard om onze strategie te ontwikkelen en onze manier van uitvoeren te verbeteren om pro-actief deze uitdagingen aan te gaan.”

De omzetverwachting is nu bijgesteld naar een lage eencijferige groei. In het begin van het jaar verwachtte Under Armour nog een omzetgroei tussen de 11 en 12 procent over het gehele boekjaar. Na de aankondiging van het merk, heeft de aandelenprijs een neusduik genomen. Op dinsdag daalde de prijs op de New Yorkse beurs met 17 procent.

In het derde kwartaal behaalde de groep een netto inkomen van 54 miljoen dollar (46 miljoen euro). Under Armour behaalde in deze periode een omzet van 1,4 miljard dollar (1,2 miljard euro). De daling van 5 procent werd voornamelijk gedreven door de omzetdaling in Noord Amerika, 12 procent. Internationaal ging de omzet juist met 35 procent omhoog, maar omdat deze regio maar 22 procent van de totale omzet is, viel de totale omzet toch. In de EMEA steeg de verkoop met 22 procent, Asia-Pacific met 52 procent en Latijns-Amerika zag een groei van 33 procent.

De daling was vooral te zien bij groothandelsactiviteiten, waar de omzet met 13 procent afnam. Direct-to-consumer nam toe met 15 procent. Schoenen en accessoires zagen een lichte groei van 2 en 1 procent, maar de omzet in het kledingsegment daalde dankzij een afname in verkoop van outdoorkleding.

Beeld: Under Armour Facebook

Under Armour