• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Ted Baker groei hangt af van kerstperiode

Ted Baker groei hangt af van kerstperiode

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Ondanks ‘moeizame handelsomstandigheden’, boekte de Britse modegroep Ted Baker in het derde kwartaal van het lopende boekjaar een omzetstijging van 14,8 procent, maar waarschuwde dat het succes van de retailer dit jaar af zou hangen van de kerstperiode.

De retailomzet, waaronder ook de omzet uit online activiteiten, steeg in het derde kwartaal met 15,4 procent dankzij internationale uitbreiding. Het merk opende drie nieuwe winkels in Noord-Amerika en concessies in warenhuizen in China, Duitsland, Japan en Spanje. In het eerste halfjaar steeg de retailomzet met 13,6 procent.

Als onderdeel van de retailomzet steeg de omzet uit online activiteiten met maar liefst 30,3 procent. De omzet uit groothandelsactiviteiten groeide met 13,2 procent dankzij groei in het Verenigd Koninkrijk en Noord-Amerika.

CEO Ray Kelvin noemde de reacties op de collecties ‘erg veelbelovend’ maar voegde hieraan toe: “De groepsresultaten voor het volledige boekjaar zullen, zoals altijd, afhankelijk zijn van de handelsomstandigheden tijdens de kerstperiode.”

Ted Baker