• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Stijging Crocs e-commerce in Q3

Stijging Crocs e-commerce in Q3

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Amerikaans schoenenmerk Crocs boekte in het derde kwartaal van het lopende boekjaar een omzet van 274,1 miljoen dollar (255,1 miljoen euro), een lichte daling van 0,8 procent ten opzichte van vorig jaar. Zonder de sluiting van diverse vestigingen en beëindiging van een aantal productlijnen steeg de omzet met 3,7 procent of 9,7 miljoen dollar.

Het bedrijf boekte het beste resultaat met zijn webshop, dat in juni gelanceerd werd. De e-commerce activiteiten groeiden met 31 procent. In Azië werd de grootste groei gerealiseerd van 42 procent. In Noord- en Zuid- Amerika steeg de online omzet met 33 procent, terwijl deze in Europa met 19 procent toenam.

Volgens Crocs heeft de nieuwe marketingcampagne #Find Your Fun de populariteit van het merk met 27 procent verhoogd dankzij de advertenties die nu in omgang zijn.

Crocs heeft toegegeven dat eerdere productlijnen ouderwets waren. “Met ons nieuwe product, het tweede jaar van onze marketinginitiatieven en betere leveringen, geloven we dat we in 2016 in staat zijn enkel-cijferige groei te boeken,” zei CEO Gregg Ribatt in een verklaring.

Het bedrijf maakte ook bekend dat het Carrie Teffner heeft benoemd als CFO. Zij zal per 16 december aan haar nieuwe functie beginnen en treed daarmee af als directielid.

Crocs