‘Sterk momentum’ blijft doorzetten bij Hermès in eerste halfjaar

Hermès wist in het eerste halfjaar een omzet te behalen van 3,2 miljard euro, zo blijkt uit de resultaten van de eerste zes maanden van het boekjaar. Het luxemerk behaalde deze omzet vanwege een groei van 12 procent.

“Verkoop bij Hermès was erg dynamisch in de eerste helft van 2019, in alle regio’s en alle lijnen. Deze stevige groei weerspiegelt de creatieve geest van het modehuis, de uitzonderlijk know-how en de relevantie van ambacht,” aldus uitvoerend voorzitter van Hermès, Axel Dumas, in het verslag.

Hermès voert omzet op met 12 procent in eerste halfjaar

In Europa (zonder thuisland Frankrijk) werd een omzetplus van 9 procent behaald en in Frankrijk 4 procent. De recent geopende winkel in Amsterdam wordt nog speciaal genoemd in het verslag, evenals de winkel in Moskou. In Amsterdam is het luxe modehuis verhuisd naar de Crystal Houses in de P.C. Hooftstraat. Als ode aan de lokale clientèle zijn er diverse Nederlandse tintjes verwerkt in het winkelconcept zoals een rood bakstenen muur en het kenmerkende mozaïek-patroon van Hermès-winkels is speciaal uitgevoerd in oranje.

In Azië (zonder Japan) werd de hoogste groei behaald met een stijging van 18 procent. Ook hier kon Hermès rekenen op het effect van winkelopeningen de afgelopen maanden. In Japan werd de omzet opgevoerd met 10 procent. In Amerika steeg de omzet met hetzelfde percentage.

Bij Hermès deed vooral de ready-to-wear en de accessoires divisie het goed. In deze categorie steeg de omzet met 15 procent, zo blijkt uit het verslag. Lederen goederen en zadels (Hermès heeft zijn oorsprong in de distributie van zadels) maakten een omzetgroei van 12 procent door in de eerste zes maanden van het boekjaar. De zijde en textiel-lijnen rapporteren een groei van 4 procent.

Beeld: Hermès

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN