• Home
  • Nieuws
  • Business
  • SMCP verhoogt verwachting gehele boekjaar na positief H1

SMCP verhoogt verwachting gehele boekjaar na positief H1

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De groei bij SMCP, het moederbedrijf van de merken Sandro, Maje en Claudie Pierlot, blijft doorzetten. Uit de gerapporteerde cijfers van het tweede kwartaal blijkt dat de omzet met 12,9 procent is toegenomen, 15,2 procent bij gelijke wisselkoersen. Het bedrijf heeft daarom de verwachting voor het gehele financiële jaar naar boven bijgesteld.

Het bedrijf behaalde in het tweede kwartaal een omzet van 241,3 miljoen euro. De internationale omzet steeg met 26,5 procent waardoor deze nu 64 procent van de totale omzet uitmaakt. De omzet in de thuismarkt van de groep, Frankrijk, nam heel licht af met 0,7 procent naar 87,1 miljoen euro. “Ik ben erg tevreden met de fantastische resultaten van het tweede kwartaal en het eerste halfjaar,” aldus CEO van SMCP, Daniel Lalonde, in het verslag van het tweede kwartaal. “Ik ben verheugd over onze digitale resultaten die laten zien dat onze implementatie van de digitale ‘roadmap’ zijn vruchten afwerpt. Deze zeer goede resultaten zorgen ervoor dat wij onze omzetverwachting bijstellen voor 2018 naar [een groei, red.] boven de 13 procent bij gelijke wisselkoersen.”

In Europa, het Midden-Oosten en Afrika zag de groep de omzet toenemen met 13,3 procent. De gezamenlijke omzet bedroeg 73,5 miljoen euro. Het paradepaardje op het gebied van groei is echter de APAC-regio waar SMCP een groei van 43,3 procent behaalde. In het gebied steeg de omzet naar een bedrag van 49,6 miljoen euro. In Amerika steeg de omzet met 17,7 procent naar 31 miljoen euro.

Van de drie merken zag Maje de meeste omzetgroei in het tweede kwartaal, 14,2 procent. Het merk behaalde een omzet van 94,1 miljoen euro, mede dankzij de initiatieven rondom het 20-jarige jubileum van het merk, aldus het verslag. Op het gebied van omzet blijft Sandro het grootste merk van de groep, met een omzet van 118,1 miljoen euro dankzij een groei van 12,1 procent. Claudie Pierlot behaalde in het tweede kwartaal een omzet van 29 miljoen euro.

SMCP H1: Sandro blijft het grootst, Maje ziet groei versnellen

In het verslag van het tweede kwartaal wordt door SMCP ook al kort de resultaten van het eerste halfjaar aangestipt. In totaal heeft het bedrijf tijdens de eerste zes maanden van het financiële jaar een omzet van 493,3 miljoen euro behaald door een stijging van 12,4 procent. In deze periode is in de APAC-regio opnieuw de meeste groei te zien, 43,1 procent naar een omzet van 100,6 miljoen euro. Amerika volgt met een omzettoename van 15,4 procent en een omzet van 60,3 miljoen euro. In Europa steeg de omzet met 12,4 procent naar 145,4 miljoen euro. In het thuisland Frankrijk was nagenoeg geen verschil.

Maje zag in het eerste halfjaar de omzet toenemen met 13 procent naar 189,7 miljoen euro. Sandro rapporteerde een omzet van 242,9 miljoen euro dankzij een groei van 11,9 procent. Claudie Pierlot zag de omzet toenemen met 12,6 procent naar 60,7 miljoen euro.

Het afgelopen boekjaar zag SMCP de omzet ook al flink toenemen. Aan het einde van het boekjaar 2017 overtrof het de verwachting van 900 miljoen euro. Als de bijgestelde omzetverwachting, een groei van boven de 13 procent, wordt behaald, zal SMCP dit jaar de 1 miljardgrens voorbij streven.

Beeld: Website SMCP

Claudie Pierlot
Maje
Sandro
SMCP