• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Salvatore Ferragamo ziet winst dalen met 15,4 procent

Salvatore Ferragamo ziet winst dalen met 15,4 procent

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Luxemerk Salvatore Ferragamo zag de omzet licht stijgen in het eerste halfjaar van dit boekjaar. Echter daalde de winst met 15,4 procent dankzij herstructureringen binnen het bedrijf.

Het Italiaanse merk rapporteerde een omzet van 717,9 miljoen euro. Dat is een omzetstijging van 1,1 procent ten opzichte van vorig jaar, maar het bedrijf haalt hiermee niet het niveau van 2015 van 722,5 miljoen euro. Daarnaast liep de winst een deuk op door een daling van 15,3 procent tot een bedrag van 76,2 miljoen euro. Dit is volgens het bedrijf te danken aan de gestegen operationele kosten. Salvatore Ferragamo is namelijk bezig om het distributienetwerk te verbeteren met meer eigen winkels en de organisatie te herstructureren. De operationele kosten stegen met 6,9 procent.

CEO Eraldo Poletto ziet 2017 als een transitiejaar, meldt WWD. Achter de schermen wordt gewerkt aan ‘een organisatie die toekomstbestendig is.’ Het bedrijf wordt gestroomlijnd en er wordt gefocust op efficiëntie, aldus WWD.

Groothandelsinkomsten dalen bij Salvatore Ferragamo

De APAC-regio bevestigde nogmaals de status als grootste markt voor Salvatore Ferragamo door een groei van 6.1 procent naar 271,3 miljoen euro. De Aziatische markt maakt hierdoor 37.8 procent uit van de totale omzet van het Italiaanse bedrijf. Midden en Zuid-Amerika zagen een omzetgroei van 7,2 procent naar een bescheiden bedrag van 37 miljoen euro. In Europa en Noord-Amerika daalde de omzet met 2,4 en 2,2 procent.

De inkomsten vanuit de groothandel daalden 4,7 procent voornamelijk door een daling aan verkoop in Europa en Noord-Amerika. De omzet uit de groothandel kwam neer op 256 miljoen euro. De retail zag echter wel een omzetstijging, 4,7 procent, tot een bedrag van 450 miljoen.

Het schoenensegment van Salvatore Ferragamo blijft de grootste inkomstenbron voor het merk. Dit segment rapporteerde een omzetgroei van 1,3 procent naar 312,6 miljoen euro. De verkoop van schoenen maakt door de omzetstijging 43,6 procent uit van de totale omzet. De rest van de lederen goederen bracht 37 procent op van de gehele omzet. Kleding, parfum en overige accessoires maken samen zo’n 18 procent van de omzet uit.

In het kort
Omzet 717,9 miljoen euro
Nettowinst 76,8 miljoen euro

Lees ook: 17 procent meer nettowinst voor Salvatore Ferragamo

Beeld: Salvatore Ferragamo S.p.A website

Salvatore Ferragamo