• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Rode cijfers voor Versace

Rode cijfers voor Versace

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Ondanks een omzetgroei van 3,7 procent, heeft Versace het afgelopen financiële jaar afgesloten met een verlies van 7,4 miljoen euro, meldt Italiaans mediaplatform Il Sole 24 Ore.

Het modemerk kon aan het einde van financiële jaar een omzet van 668,7 miljoen euro noteren. Alhoewel het bedrijf een omzetgroei zag van 3.7 procent, was de groei alsnog lager dan de het jaar daarvoor, toen kwam het groeipercentage op 17,5 procent neer. In 2015 behaalde het bedrijf nog een winst van 15,3 miljoen euro maar door de toename in operationele kosten tot een bedrag 630 miljoen euro kon de omzetgroei het bedrijf niet uit de rode cijfers houden.

7,4 miljoen euro verlies voor Versace, omzetdaling in EMEA-regio

In de EMEA-regio daalde de omzet met 1.1 procent terwijl het voorgaand jaar nog met 33 procent toenam. Dit jaar was de grootste groei voor Versace te zien in Azië, dankzij een groei van 8,8 procent tegen een groei van 27 procent vorig jaar.

Aan het begin van het financiële jaar 2016 was Versace voorzichtig positief. Destijds zei CEO Gian Giancomo Ferraris: “Vooruitblikkend, zijn we voorzichtig positief over 2016. We staan voor onze doelstelling van verdere omzetgroei, ondanks een zwakker eerste kwartaal van het huidige fiscale jaar en toenemende onzekerheden.” Hij kondigde toen aan zich verder te richten op verschillende ontwikkelingsstrategieën van het bedrijf, waaronder het uitbreiden van de retail-aanwezigheid.

In 2016 opende Versace echter 38 nieuwe winkels waaronder 29 boetieks en 5 outletwinkels. In de eerste drie maanden van 2017 heeft het merk nog 4 extra winkels geopend en hun online kanalen werden ontwikkeld.

Versace