Het Amerikaanse modeconcern PVH Corp heeft met een verdriedubbeling van de nettowinst in het eerste kwartaal de verwachtingen van Wall Street overtroffen. Het bedrijf boekte een nettowinst van 114,1 miljoen dollar (104,3 miljoen euro), of 1,37 cent per aandeel. Zonder de effecten van wisselkoersen en eenmalige posten meegerekend eindigde de aangepaste winst op 1,50 dollar, in plaats van de 1,38 dollar die analisten gemiddeld hadden voorspeld.

Aandelen in het concern stegen met 3,2 procent als gevolg van de gunstige winstcijfers. PVH dankte de winststijging aan het Calvin Klein merk, dat een goed resultaat neerzette tijdens het eerste kwartaal.

De omzet leverde een minder gunstig plaatje op. Deze daalde met 4,3 procent naar 1,88 miljard dollar (1,72 miljard euro), maar zonder de negatieve effecten van wisselkoersen meegerekend steeg deze juist met 3,3 procent. Bij Calvin Klein daalde de omzet met 1,7 procent, maar tegen constante wisselkoersen boekte het merk een stijging van 5,1 procent. De brutowinst van het merk steeg daarentegen met maar liefst 21,4 procent naar 89,7 miljoen dollar (82 miljoen euro).

Het merk Tommy Hilfiger deed het minder goed. De omzet daalde met 11,1 procent (+0,7 procent tegen constante wisselkoersen), terwijl de brutowinst met 20,1 procent daalde naar 92,1 miljoen dollar (84,2 miljoen euro). In Noord Amerika daalde Hilfiger’s omzet met 2,4 procent, terwijl Calvin Klein de omzet er zag stijgen met 0,4 procent. Het bedrijf weet de tegenvallende Noord Amerikaanse cijfers aan de kracht van de dollar, die de uitgaven van toeristen negatief beïnvloedde.

Het concern kondigde een drie-jarig aandeleninkoopprogramma van 500 miljoen dollar aan en verhoogde de verwachtingen voor het volledige boekjaar.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN