• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Prada SpA klaar voor 'nieuwe fase strategische vernieuwing' met omzetgroei van 6 procent

Prada SpA klaar voor 'nieuwe fase strategische vernieuwing' met omzetgroei van 6 procent

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Prada SpA bereidt zich voor op een nieuwe fase van strategische vernieuwing, aldus CEO Patrizio Bertelli in de jaarcijfers van de groep. Het luxe bedrijf wist in het boekjaar 2018 de omzet op te voeren met 6 procent bij gelijke wisselkoersen naar 3,1 miljard euro. Het netto inkomen kwam neer op 205 miljoen euro.

“De resultaten van 2018 reflecteren onze recente initiatieven, die positief ontvangen zijn door de markt, door middel van omzetgroei,” aldus Bertelli. “De strategische vernieuwing en herziening van de organisatie, die de komende maanden worden afgerond, zullen het bedrijf een dynamische structuur geven en de vernieuwde capaciteit om de culturele ontwikkeling van de nieuwe generaties te interpreteren.” Zo heeft Prada SpA al een technologische update uitgevoerd waardoor het efficiënter kan werken. Daarnaast zal het bedrijf blijven investeren in digitale aspecten om een immersieve ervaring te creëren.

Prada ‘klaar voor nieuwe fase strategische vernieuwing’, behaald netto inkomen van 205 miljoen euro in boekjaar 2018

Prada SpA, eigenaar van niet alleen Prada maar ook modemerk Miu Miu, zag in de retail de omzet stijgen met 7 procent bij gelijke wisselkoersen dankzij meer verkopen voor de volle prijs. Prada voert al enige tijd de strategie om afprijzingen te verminderen. In de groothandel bleef de omzet gelijk bij huidige wisselkoersen door een selectiever beleid betreft partners.

Voor Prada SpA zit in de Asia Pacific markt op dit moment de meeste omzetgroei. In het boekjaar 2018 werd in het gebied de omzet met 10 procent bij gelijke wisselkoersen opgevoerd. Op het Chinese vasteland werd een omzetgroei van 8 procent behaald. De Japanse markt volgt met een groei van 7 procent door de consumptie van de inwoners van het land. Het Midden-Oosten en Amerika behaalden een omzetgroei van 5 en 4 procent in het afgelopen boekjaar. Thuismarkt Europa behaald ondanks een afname in toeristen een omzetgroei van 3 procent bij gelijke wisselkoersen.

Het merk Prada voerde in 2018 de omzet op met 7 procent bij gelijke wisselkoersen. Miu Miu zag de omzet toenemen met 2 procent. Omzet in de ready-to-wear categorie nam toe met 10 procent, bij lederen goederen was dit 6 procent. De verkoop van schoenen nam op het gebied van omzet toe met 2 procent, blijkt uit de jaarcijfers.

Beeld: via Prada, Prada FW19

Miu Miu
Prada
Prada SpA