Het Italiaanse modemerk Diesel, vooral bekend om haar denim, heeft bekend gemaakt dat het een verandering in de organisatie zal doorvoeren. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. De nieuwe organisationele structuur van het bedrijf heeft de naam Diesel Europe gekregen, en is bedoeld om binnen het […]

De Europese Unie was vorig jaar opnieuw wereldleider in kledingverkoop. Met een omzet van 350 miljard dollar loopt Europa ver vooruit op haar concurrenten China en de Verenigde Staten. Dat blijkt uit gegevens van Statista, dat onderzoek doet naar wereldwijde marktleiders in kledingverkoop. Europa wordt […]

De Britse mode e-tailer Boohoo.com heeft een goed halfjaar achter de rug. In H1 was de omzet van Boohoo.com 90,8 miljoen pond (122,9 miljoen euro), wat een stijging van 35 procent bedroeg in vergelijking met vorig jaar. In het halfjaarverslag dat Boohoo.com vandaag heeft gepubliceerd, komt verder naar […]

De Steilmann SE Group, één van de grootste kledingbedrijven in Duitsland, bereidt een beursgang voor. Dat bericht de Duitse nieuwssite ARD. Het bedrijf, dat eigendom is van de Italiaanse families Puller, Giazzi en de Italiaanse ondernemers Miro Radici, Edoardo Miroglio en Donato Martinelli, zal nog […]

Ondanks de afgenomen economische groei in China, ziet Fast Retailing nog grote groeimogelijkheden in het land. Dat zei CEO Tadashi Yanai tijdens de lancering van een nieuwe reeks producten in samenwerking met Walt Disney. Het Japanse moederbedrijf van modeketen Uniqlo ervaart nog “absoluut geen’ last […]

Plussize fashion ofwel mode in grotere (dames)maten staat volop in de belangstelling. Onlangs werd voor het eerst een plussize collectie geshowd op de catwalk van New York Fashion Week als onderdeel van het populaire Amerikaanse tv-programma Project Catwalk. En in Groot Brittannië is een onderzoek gepubliceerd […]

Nike heeft voor het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een beter dan verwachte winst geboekt. De bedrijfsaandelen stegen, mede door de onverwachte stijging van ‘future orders’, met 6 procent op donderdag. De nettowinst steeg met 23 procent naar 1,18 miljard dollar (1,05 miljoen euro), terwijl […]

Terwijl BeCommerce vorige week nog berichtte dat de Belgische e-commerce het goed doet, ziet het ernaar uit dat de sterke stijging van de omzet uit online retail niet eindeloos zal duren. De groei die in 2014 nog 14,3 procent bedroeg, wordt voor 2015 geschat op 8,1 procent. De Ecommerce Foundation, […]

De nieuwe #ImPerfect-campagne van Esprit moet het merk gaan neerzetten als opvallender en jonger: een impuls die het bedrijf zeker nodig heeft na het boekjaar 2014-15. Het doel van de campagne waarbij sociale media een hoofdrol spelen, is het aantrekken van nieuwe klanten en het behouden van huidige […]

In de eerste negen maanden van dit jaar, van 1 december 2014 tot en met 31 augustus 2015, is de omzet van H&M met 22 procent (exclusief btw) gestegen tot 132 miljard Zweedse kroon (14 miljard euro). Met wisselkoerscorrecties kwam de omzetstijging uit op 12 procent. CEO Karl-Johan Persson laat weten: […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN