Het luxe modehuis Ralph Lauren kampt met een sterke dollar en minder koopkracht van consumenten. In het derde kwartaal daalde de nettowinst met 9,3 procent naar 215 miljoen dollar (189,5 miljoen euro), terwijl de vergelijkbare omzet met 2 procent zakte. Ralph Lauren stelde derhalve de prognose voor […]

Luxeconcern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton rapporteerde in 2014 een winststijging van 64 procent naar 5,65 miljard euro, met name dankzij de verkoop van een belang van 23 procent in rivaal Hermès. Zonder deze meevaller van 2,8 miljard euro, daalde de recurrente operationele winst echter met 5 procent. […]

Suitcase, het Belgische antwoord op Outfittery en the Cloakroom, heeft een kapitaalinjectie gekregen van een half miljoen euro. Met het geld gaat het online shoppingplatform voor mannen een fysieke showroom openen. Ook het online platform wordt vernieuwd en uitgebreid. Zo kan de klant zijn digitale […]

Het merk Hom maakt na 28 jaar de overstap van Triumph naar de Huber Group. Deze stap is het gevolg van een koerswijziging bij Triumph International. Het bedrijf wil het meer focussen op de grootste internationale merken. Huber wil juist uitbreiden op het gebied van exclusief herenondergoed. Om het handschrift […]

De evolutie van een accessoiremerk tot een heus luxe lifestylemerk heeft Coach de nodige winst gekost. Het Amerikaanse bedrijf rapporteerde in het tweede kwartaal een nettowinstdaling van 38,3 procent naar 183,5 miljoen dollar (161,8 miljoen euro). Zonder de kosten van de transformatie was de nettowinst […]

Het Italiaanse Pepe Jeans komt in handen van M1. De Libanese groep legt 900 miljoen euro voor het bedrijf neer en heeft daarmee het bod van concurrent Pai aan de kant geschoven. Dat melden diverse media. Volgens ingewijden is de beslissing al genomen en wordt er momenteel aan de details gewerkt. De […]

Afgelopen herfst introduceerde H&M een nieuw, uitgebreid schoenenconcept voor dames, heren, tieners en kinderen. Nu kondigt het Zweedse modebedrijf aan ook een nieuwe beautyformule te lanceren. Het gaat om een breed assortiment met make-up, bodycare en haarproducten. In de herfst kunnen consumenten […]

Roberto Cavalli waarschuwde dat de omzet in Rusland dit jaar met zo'n 20 procent zou dalen als gevolg van de problematische economische situatie in dat land. De CEO van de Italiaanse modegroep, Daniele Corvasce, zei wel dat hij verwacht dat de sterke dollar de klap zal helpen opvangen. Volgens Corvasce […]

Curator Frits Kemp en interim topman Herman Hovestad hebben het personeel van Mexx via een brief laten weten dat ze een geschikte koper hebben gevonden. De definitieve koopovereenkomst is nog niet gesloten, waardoor de naam van de koper nog niet bekend wordt gemaakt. Naar verwachting wordt de koopakte […]

Ondanks een omzetstijging van 4,5 procent in het vierde kwartaal, bleef de jaaromzet van Tod's in 2014 onveranderd. De Italiaanse modegroep rapporteerde een voorlopige totaalomzet van 965,6 miljoen euro, gelijk aan 2013. Het bedrijf weet het voorlopige resultaat aan minder omzet bij het Tod's merk en […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN