Twee assistenten van wijlen Koos van den Akker, die lange tijd met de ontwerper hebben gewerkt, gaan het bedrijf voortzetten. Puck Meunier, eigenaar van het bedrijf van Koos van den Akker, zegt dat tegen WWD.com. "Zijn inspiratie is nog steeds bij ons." Volgende maand zal een feest worden gehouden ter […]

Hoewel Hugo Boss een stijging van het voorlopige bedrijfsresultaat voor 2014 rapporteerde, stelde het Duitse modehuis de markten teleur met de cijfers en daalden de aandelen als gevolg met 4 procent. Het bedrijf boekte een bescheiden brutowinststijging van 1 procent naar 437 miljoen euro, terwijl analisten […]

Het luxe modehuis Ralph Lauren kampt met een sterke dollar en minder koopkracht van consumenten. In het derde kwartaal daalde de nettowinst met 9,3 procent naar 215 miljoen dollar (189,5 miljoen euro), terwijl de vergelijkbare omzet met 2 procent zakte. Ralph Lauren stelde derhalve de prognose voor […]

Luxeconcern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton rapporteerde in 2014 een winststijging van 64 procent naar 5,65 miljard euro, met name dankzij de verkoop van een belang van 23 procent in rivaal Hermès. Zonder deze meevaller van 2,8 miljard euro, daalde de recurrente operationele winst echter met 5 procent. […]

Suitcase, het Belgische antwoord op Outfittery en the Cloakroom, heeft een kapitaalinjectie gekregen van een half miljoen euro. Met het geld gaat het online shoppingplatform voor mannen een fysieke showroom openen. Ook het online platform wordt vernieuwd en uitgebreid. Zo kan de klant zijn digitale […]

Het merk Hom maakt na 28 jaar de overstap van Triumph naar de Huber Group. Deze stap is het gevolg van een koerswijziging bij Triumph International. Het bedrijf wil het meer focussen op de grootste internationale merken. Huber wil juist uitbreiden op het gebied van exclusief herenondergoed. Om het handschrift […]

De evolutie van een accessoiremerk tot een heus luxe lifestylemerk heeft Coach de nodige winst gekost. Het Amerikaanse bedrijf rapporteerde in het tweede kwartaal een nettowinstdaling van 38,3 procent naar 183,5 miljoen dollar (161,8 miljoen euro). Zonder de kosten van de transformatie was de nettowinst […]

Het Italiaanse Pepe Jeans komt in handen van M1. De Libanese groep legt 900 miljoen euro voor het bedrijf neer en heeft daarmee het bod van concurrent Pai aan de kant geschoven. Dat melden diverse media. Volgens ingewijden is de beslissing al genomen en wordt er momenteel aan de details gewerkt. De […]

Afgelopen herfst introduceerde H&M een nieuw, uitgebreid schoenenconcept voor dames, heren, tieners en kinderen. Nu kondigt het Zweedse modebedrijf aan ook een nieuwe beautyformule te lanceren. Het gaat om een breed assortiment met make-up, bodycare en haarproducten. In de herfst kunnen consumenten […]

Roberto Cavalli waarschuwde dat de omzet in Rusland dit jaar met zo'n 20 procent zou dalen als gevolg van de problematische economische situatie in dat land. De CEO van de Italiaanse modegroep, Daniele Corvasce, zei wel dat hij verwacht dat de sterke dollar de klap zal helpen opvangen. Volgens Corvasce […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN