In het eerste kwartaal is de nettowinst van Hugo Boss met 7 procent gedaald. De omzet groeide met 9 procent. De Hugo Boss Group verwacht dat zowel de winst- als de omzetgroei in de loop van het jaar zal versnellen. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt. Hugo Boss rapporteerde een netto-omzet van 75,6 […]

Adidas heeft in het eerste kwartaal van 2015 een recordomzet behaald. In Amerika steeg de omzet met 28 procent naar 591 miljoen euro, en in China was er een stijging van 44 procent naar 597 miljoen euro. Dat heeft het Duitse sportmerk bekend gemaakt. In het eerste kwartaal van 2015 steeg de omzet van […]

“2014 is het beste jaar van Chanel ooit… we zijn goed gegroeid, een aanzienlijke groei zou ik zeggen. We zijn zeer tevreden,” zegt Bruno Pavloski, general director van Chanel. Volgens bronnen zou het Franse modehuis een omzet van 5,6 miljard euro hebben gehaald in het afgelopen boekjaar, tegen 4,9 miljard […]

In het eerste kwartaal van 2015 heeft Puma iets beter gepresteerd dan van tevoren werd verwacht. Het sportmerk boekte een omzetstijging van 4,4 procent, tot 821 miljoen euro. Zonder correcties kwam de stijging uit op 13,2 procent. De bruto winstmarge ging echter naar beneden als gevolg van de impact […]

Goed nieuws voor van de winkelketens Miss Etam en Promiss: het is de curatoren van de Etam Groep gelukt om een overeenkomst te sluiten over een doorstart. Er komt hulp vanuit een consortium investeerders uit de detailhandel, hebben de curatoren deze week laten weten. Volgens de curatoren biedt het bod […]

De Italiaanse brillenfabrikant Luxottica heeft de verwachtingen overtroffen in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar. Het moederbedrijf van merken als Ray Ban en Oakley boekte een winststijging van 33 procent naar 210 miljoen euro, terwijl de omzet met ruim 5 procent groeide naar 2,2 miljard […]

Lief! Lifestyle, een kindermodemerk dat was uitgegroeid tot een bedrijf met bedtextiel, fietsen en woonaccessoires, heeft uitstel van betaling moeten aanvragen. Wat de reden is voor de financiële problemen is nog niet bekend. CEO John van den Herik bevestigt aan FashionUnited.nl dat het bedrijf surseance […]

Het Italiaanse accessoiremerk Furla heeft 2014 afgesloten met een omzetstijging van 15 procent naar 262 miljoen euro. De vergelijkbare omzet in eigen winkels steeg naar eigen zeggen met twee cijfers. Het bedrijf liet ook weten grote groeiplannen te hebben voor 2015. “2015 brengt grote veranderingen […]

Het Nederlandse jeansmerk gaat vijftien winkels in Australië overnemen. De G-star winkels werden eerst middels een franchise partnership gerund door Denim Enterprises Pty Ltd. Denim Enterprises vroeg in februari dit jaar het faillissement aan. G-star liet toen al weten aanwezig te zullen blijven op […]

De Italiaanse modegroep OTB, moederbedrijf van merken als Diesel, Viktor & Rolf, Maison Margiela en Marni, zag de nettowinst in 2014 bijna verviervoudigen naar 5,5 miljoen euro. De omzet bleef nagenoeg onveranderd met 1,56 miljard euro. Een daling van de EBITDA met 15 procent naar 117,4 miljoen euro […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN