Only The Brave, het bedrijf van Renzo Rosso, heeft het afgelopen jaar te lijden gehad onder de ontwikkelingen dat het doormaakte. Vooral de herstructurering van Diesel en de overname van modehuis Marni in november vorig jaar zorgden voor minder winst. In boekjaar 2015, dat eindigde op 31 december 2015, […]

Denham Group BV heeft een joint venture gesloten met Look Incorporated Japan. De samenwerking betekent voor Denham een uitbreiding van het platform in Japan en ‘levert middelen voor een aanzienlijke groei van het momentum in de regio’. Dat heeft het Amsterdamse denimmerk bekendgemaakt. “Look Incorporated […]

De top vier modesteden van de wereld, New York, Londen, Parijs en Milaan, danken een groot deel van hun reputatie aan hun succesvolle fashion weeks. Het organiseren van een fashion week is niet niks en om aan de top te kunnen blijven, investeren veel steden miljoenen dollars, euro’s en ponden in kapitaal, […]

EXCLUSIEFHoewel de halfjaarlijkse cyclus van modeweken inmiddels bijna tot zijn einde is gekomen, blijft de discussie rondom het huidige format van de fashion week woeden. De top vier modesteden van de wereld, New York, Londen, Parijs en Milaan, danken een groot deel van hun reputatie aan hun succesvolle […]

Ook Moncler heeft het als gevolg van een daling in toerisme en een ongebruikelijk zachte winter in de Verenigde Staten moeten ontgelden in het vierde kwartaal van 2015. Het Italiaanse modehuis rapporteerde een vergelijkbare omzetstijging van 6 procent in het vierde kwartaal, ten opzichte van 13 procent […]

Het Scandinavische merk Monki gaat samenwerken met het Chinese Tmall.com, het grote online retailplatform van Alibaba. De flagshipstore van Monki is vanaf 4 maart 2016 online. “Dit is het begin van een geweldige samenwerking tussen Monki en Tmall,” laat managing director Lea Rytz Goldman weten. “Het […]

In het afgelopen jaar zag Adidas de omzet met ruim 16 procent stijgen naar 16,9 miljard euro. De winst kwam uit op 640 miljoen euro, wat neerkomt op een stijging van bijna 30 procent. De resultaten waren voornamelijk te danken aan de dubbelcijferige groei bij Adidas en mid-single-digit resultaten bij […]

De Japanse fast fashion keten Uniqlo realiseerde in de maand februari een minder harde omzetgroei dan in de voorafgaande maand. De totaalomzet, inclusief online omzet, steeg met 2,4 procent, terwijl de vergelijkbare omzet met 1,2 procent toenam en de omzet uit eigen winkels met 1,6 groeide. Dit vergeleken […]

In 2015 heeft Foot Locker de omzet in e-commerce zien toenemen met 12,7 procent tot 941 miljoen dollar. Er is flink geïnvesteerd in de apps en de mobiele sites, wat nu resulteert in de groei. Voor het fiscale jaar 2015 rapporteerde het bedrijf een nettowinst van 541 miljoen dollar, of 3,84 dollar per […]

Hema heeft hoge ambities in Spanje. Na de opening van de eerste winkel buiten Madrid in juni rolt het warenhuis een strategisch plan uit om in 3 jaar tijd 40 vestigingen in Spanje te openen. Dat meldt de Spaanse krant Expansión. Countrymanager Guillaume Lemaire laat aan de zakenkrant weten dat als de […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN