Opnieuw een omzetdaling voor Gap Inc. in Q3

Na een teleurstellend eerste en tweede kwartaal, zag de Amerikaanse moderetailer Gap Inc. zijn omzet opnieuw dalen. Het bedrijf noteerde in het derde kwartaal een omzet van 3,86 miljard dollar (3,61 miljard euro), een daling van 3 procent ten opzichte van 3,97 miljard dollar (3,72 miljard euro) vorig jaar. Dat heeft de retailer bekendgemaakt.

Alleen het merk Old Navy duwde, net als vorige seizoenen, de resultaten van Gap Inc. omhoog. Het merk Gap zag de omzet in het derde kwartaal dalen met 4 procent, tegenover een daling van 5 procent vorig jaar. Waar Banana Republic merk vorig jaar nog stabiel was, nam zijn omzet afgelopen maanden af met 12 procent. Old Navy boekte een omzetstijging van 4 procent, tegenover een groei van 1 procent vorig jaar.

Het bedrijf wijt de teleurstellende resultaten aan negatieve wisselkoerseffecten en de verzwakking van de Japanse yen en de Canadese dollar. “Nu de herfst achter ons ligt, gaan onze teams zich richten op de uitvoering van de plannen voor de feestdagen,” was het enige commentaar van CFO Sabrina Simmons.

De maand oktober lijkt voor Gap Inc. vergelijkbaar met oktober 2014, met een omzetdaling van 3 procent. Het merk Gap noteerde een daling van 4 procent, tegenover een afname van 7 procent vorig jaar. Banana Republic zag zijn omzet dalen met 15 procent ten opzichte van 2 procent in 2014 en de omzet van Old Navy steeg met 2 procent vergeleken met een stabiel resultaat vorig jaar.

Het bedrijf verwacht aan het einde van het boekjaar iets lager uit te komen dan voorheen was voorspeld. Gap Inc. wordt momenteel verkocht in 90 landen wereldwijd, via 3.300 eigen winkels, 400 franchise winkels en een webshop.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN