• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzetstijging Salvatore Ferragamo in eerste negen maanden

Omzetstijging Salvatore Ferragamo in eerste negen maanden

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Luxe modegroep Salvatore Ferragamo noteerde voor de eerste negen maanden van het lopende boekjaar een omzetstijging van 7 procent naar 1,021 miljard euro, ten opzichte van 957 miljoen euro vorig jaar. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt.

De Italiaanse groep rapporteerde een operationele winst van 174 miljoen euro, een stijging van 3 procent vergeleken met 169 miljoen euro vorig jaar. De nettowinst nam toe met 3 procent naar 112 miljoen euro en het EBITDA steeg met 7 procent naar 218 miljoen euro. In het derde kwartaal bleef zowel de omzet met 298 miljoen euro als de winst met 164 miljoen euro stabiel.

Salvatore Ferragamo heeft de groei vooral te danken aan goed presterende markten als Japan en Zuid-Amerika. In Pacifisch Azië steeg de omzet met 2 procent in de eerste negen maanden, vooral aangedreven door de groei van 10 procent van het retailklimaat in China. In Europa nam de omzet toe met 7 procent. De retailactiviteiten groeiden daar met twee cijfers. In Noord-Amerika steeg de omzet met 10 procent en in Midden- en Zuid-Amerika met 16 procent. De omzet in Japan nam toe met 13 procent.

Alle productcategorieën zagen de omzet stijgen. Tassen en lederwaren groeiden het hardst, met 11 procent. In de eerste negen maanden telde Salvatore Ferragamo in totaal 384 eigen winkels. De omzet uit deze retailactiviteiten steeg met 7 procent. Daarnaast heeft het modemerk 265 winkels via licenties en wordt het verkocht bij warenhuizen. De omzet uit deze activiteiten nam toe met 6 procent.

Salvatore Ferragamo