Hermès International rapporteert over het tweede kwartaal van het lopende boekjaar een omzetstijging van 8,9 procent naar 1,36 miljard euro. De Franse fabrikant van luxe tassen en zijden sjaals doet het vooral in Azië erg goed. Daar steeg de omzet 11,5 procent naar 660,6 miljoen euro.

Hermès verwacht dat de winst over de eerste helft van dit jaar ongeveer gelijk zal zijn aan vorig jaar, toen die een historisch hoogtepunt bereikte. De definitieve cijfers worden half september bekendgemaakt.

Na Azië is Europa momenteel de best presterende exportmarkt van Hermès. Hier steeg de omzet in het tweede kwartaal met 10,9 procent naar 246,5 miljoen euro. Thuismarkt Franrkijk liet een lichte omzetgroei zien van 0,6 procent naar 189,4 miljoen.

De verkoop van modeaccessoires en kleding groeit het hardst, met 13,5 procent naar 296,3 miljoen. Lederwaren en de zadelmakerij blijven echter de money makers van het bedrijf. De omzet steeg met 10,5 procent naar 708,1 miljoen. Onlangs heeft Hermès twee nieuwe fabrieken geopend om de leerverwerking en productie te vergoten.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN