Ondanks de ongewone weersomstandigheden in het eerste financiële kwartaal, heeft Ted Baker PLC een omzetgroei van 4,2 procent geboekt. De omzetgroei is hiermee vertraagd ten opzichte van procentuele groei van 11,4, 7,3 en 14 procent in de voorgaande kwartalen.

Exacte omzetcijfers meldt het bedrijf niet in het kwartaalverslag. De retail verkoop inclusief e-commerce steeg met 0,7 procent. De groei werd voornamelijk veroorzaakt door de e-commerce verkoop die met 33,6 procent toenam. “Ons flexibele business model, met een relatief laag nummer van eigen winkels, zorgt ervoor dat we kunnen reageren op structurele veranderingen in de retail sector,” aldus het verslag. Verkoop in de groothandel nam toe met 14,2 procent dankzij positieve resultaten in Groot-Brittannië en Noord-Amerika.

“We hebben geïnvesteerd in ons flexibele business model om te verzekeren dat de Ted Baker klant meerdere kanalen heeft om interactie te hebben met het merk. Onze wereldwijde e-commerce blijft sterk groeien en wordt gecomplimenteerd door onze unieke winkels en digitale en sociale verkoopstrategie, die het merk laten zien aan onze klanten,” aldus Ray Kelvin, CEO van Ted Baker Plc.