De omzetgroei bij Primark is aan het vertragen, aldus het rapport van het moederbedrijf Associated British Foods Plc. In de eerste negen maanden van het boekjaar behaalde het merk een omzet van 7 procent die werd gestuwd door de uitbreiding van winkeloppervlakte.

“Deze groei is marginaal lager dan het resultaat van het eerste halfjaar en reflecteert de latere fase van groei van oppervlakte dit jaar,” aldus het rapport. In het derde kwartaal verbeterde de verkoop bij gelijk aantal winkels ten opzichte van het eerste half jaar, aldus het moederbedrijf, maar exacte cijfers worden niet genoemd. De verbeterde verkoop werd gestuwd door een beter handelsklimaat in Europa.

Omzetcijfers worden niet genoemd door Associated British Food Plc in de handel update. Het eerste halfjaar heeft het merk afgesloten met een omzet van 3,477 miljard pond (4 miljard euro). Primark stelt de verwachting voor de winst van het merk naar boven bij omdat de voorraden strak in de gaten zijn gehouden en de afprijzingen beter zullen zijn dan verwacht. Hierdoor zal de winst hoger uitpakken verwacht het bedrijf.