(advertentie)
(advertentie)

Na verschillende teleurstellende kwartalen wat betreft omzet, heeft Abercrombie & Fitch Co. weer zwarte cijfers kunnen rapporteren. De omzet steeg het afgelopen kwartaal met 5 procent, na een daling in het eerste halfjaar van dit boekjaar.

“We blijven ons strategische plan uitvoeren en zijn gepositioneerd om mee te spelen in een uitdagend vierde kwartaal,” aldus CEO Fran Horowitz. “Hollister leverde opnieuw een kwartaal met omzetgroei in alle regio’s en kanalen en Abercrombie begint te stabiliseren.”

Hollister zag in het derde kwartaal een omzetgroei van 8 procent bij gelijk aantal winkels. De omzet bedroeg 508,1 miljoen euro (432,8 miljoen euro) in het derde kwartaal bij het merk. Bij Abercrombie & Fitch werd de omzetdaling bij gelijk aantal winkels teruggedrongen naar 2 procent in verhouding tot de daling van 10 procent in het eerste kwartaal. Abercrombie & Fitch rapporteerde een omzet van 351 miljoen dollar (299 miljoen euro). Beide merken zorgden in totaal voor een omzet van 859,1 miljoen dollar (732 miljoen euro). Bij een gelijk aantal winkels steeg de omzet met 4 procent. Het netto-inkomen van de groep kwam neer op 10,1 miljoen dollar (8,6 miljoen euro).