• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzet Yoox stijgt met 16,4 procent in Q1

Omzet Yoox stijgt met 16,4 procent in Q1

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

In de afgelopen drie maanden heeft Yoox een omzetstijging van 16,4 procent geboekt tot 147,2 miljoen euro. Een jaar eerder kwam de omzet nog uit op 126,5 miljoen euro. Dat heeft de e-tailer bekend gemaakt.

In het eerste kwartaal van 2015 steeg de nettowinst met 30 procent tot 1,2 miljoen euro, wat toe te schrijven was aan de goede resultaten in Noord-Amerika. Daar de nettowinst zelfs met 43 procent steeg tot 35,6 miljoen euro. Het EBITDA kwam uit op 8,1 miljoen euro, vergelijkbaar met een jaar eerder. Er kwamen gemiddeld maandelijks 18,8 miljoen unieke bezoekers naar de webwinkel, tegenover 14,8 miljoen bezoekers vorig jaar. Ook steeg het aantal orders van 842.000 naar 984.000. Gemiddeld werd er 198 euro per order uitgegeven, tegenover 194 euro vorig jaar.

In Italië steeg de omzet met 10,8 procent tot 22,1 miljoen euro, tegenover Japan die een stijging van 5,9 procent noteerde. De resultaten in Europa (met uitzondering van Italië) kwamen uit op 7,8 procent en op 15,5 procent zonder correcties. In de divisie ‘Andere landen’ werd een nettowinstgroei van 51,9 procent geboekt, mede dankzij uitstekende resultaten in China en Hongkong, laat Yoox weten. De Russische markt boekte slechte resultaten door de positie van de roebel.

”Het belangrijkste resultaat van dit kwartaal is de overeenkomst voor de fusie met de Net-a-Porter Group, die een wereldleider in de online luxe industrie creëert. We werken er allemaal hard aan om dit doel te bereiken in de komende maanden,” laat Federico Marchetti, oprichter en CEO van Yoox weten. Eind maart werd bekend dat Yoox fuseert met Net-a-Porter. De Italiaanse e-tailer verwacht dat de fusering in september rond is. De fuseringskosten zullen naar verwachting uitkomen op 12 tot 15 miljoen euro.

Yoox