Omzet en winst Burberry omhoog in H1

Burberry heeft een goed halfjaar achter de rug. Het modehuis rapporteerde in de eerste zes maanden van het boekjaar een omzet van 1,105 miljard pond (1,57 miljard euro), een lichte stijging ten opzichte van 1,1 miljard pond (1,56 miljard euro) vorig jaar. De gecorrigeerde winst bedroeg 152,9 miljoen pond (107,89 miljoen euro), een toename van 3 procent vergeleken met 152,3 miljoen pond (107,46) in het jaar daarvoor.

De gecorrigeerde winst per aandeel bedroeg 26 penny (37 cent) vergeleken met 25,4 penny (36 cent) vorig jaar. Daarnaast rapporteerde het luxe modebedrijf een interim dividend van 10,2 penny (14 cent) per aandeel, een stijging van 5 procent. Zoals verwacht daalde de winst uit licentieovereenkomsten met 13 procent, als gevolg van aflopende licenties in Japan.

”Deze goede prestatie weerspiegelt ons doortastend optreden, waar de externe situatie in onze belangrijkste markten afgelopen maanden moeilijker werd,” meldt Christopher Bailey, CEO van Burberry. Vorige maand voldeed het bedrijf niet aan de verwachtingen voor de omzet en waarschuwde voor een moeilijke omgeving voor luxeproducten in China, met name Hong Kong. “In de tweede helft houden we hier rekening mee en leggen de nadruk op productiviteit en efficiëntie,” aldus Bailey.

Burberry verwacht dat nieuwe winkelopeningen komende maanden gaan bijdragen aan een lichte omzetstijging. De omzet van groothandelsactiviteiten blijft volgens het bedrijf gelijk aan de 331 miljoen pond (468,82 miljoen euro) van vorig jaar. In de eerste helft opende Burberry dertien nieuwe winkels in onder andere Londen, New York, Dubai en Tokyo. Tegen het einde van het boekjaar wil het modehuis twintig nieuwe filialen hebben geopend.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN