's Wereld's grootste sportfabrikant Nike boekte in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar een nettowinststijging van 23 procent naar 655 miljoen dollar (535,5 miljoen euro), terwijl de omzet met 15 procent groeide naar 7,4 miljard dollar (6,05 miljard euro).

Ondanks de hoger dan verwachte resultaten daalden de aandelen in het bedrijf met bijna 3 procent als gevolg van minder toekomstige orders. Nike zei dat orders met slechts 7 procent waren gegroeid. Wall Street was gewend geraakt aan twee cijfers en daarom werd de sportgigant direct afgestraft.

Het Nike merk boekte in het tweede kwartaal een omzet van 7 miljard dollar, een stijging van 17 procent, met groei in iedere categorie, producttype en gebied, met uitzondering van golf. Het Converse merk realiseerde een omzetstijging van 24 procent naar 434 miljoen dollar, en zag zelfs groei in China. De regio was voorheen problematisch geweest voor het merk.

"We hebben de juiste strategie voor aanhoudende, winstgevende groei in China op de lange termijn," zei Nike merk voorzitter Trevor Edwards in een gesprek met analisten. De herziening van het aanbod in de regio lijkt zijn vruchten af te werpen.

Noord-Amerika bleef nog altijd de grootste markt voor het bedrijf, met een omzet van 3,2 miljard dollar. In China groeide de omzet met 20 procent, en in West-Europa met 25 procent.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN