• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Nieuwe naam en marktstrategie voor s.Oliver

Nieuwe naam en marktstrategie voor s.Oliver

Door Floor Gijsbertse

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Modeketen s.Oliver krijgt in de loop van 2016 een nieuwe holdingstructuur en wordt omgetoverd tot een multibrand-concern. Meldt de keten in een persbericht.

Niet alleen de markt- en concernstrategie gaan op de schop, ook de naam van de maatschappij wordt veranderd naar ‘Freier Group’.

Met de nieuwe concernstrategie wordt elk merk binnen s.Oliver zelfstandig. Net als modelabels comma en Liebeskind Berlin –die ook tot het portfolio van de groep behoren- wordt s.Oliver ondergebracht bij de Freier Group. De groep zal eigenaar worden van de merken en ondersteuning en dienstverlening binnen de groep leveren.

De nieuwe strategie van de groep moet onder de paraplu van het bedrijf voor grote operationele veranderingen zorgen. Zo vertelt Armin Fitchel, CEO van de s.Oliver Group in het persbericht “We zijn ervan overtuigd dat de nieuwe holdingstructuur onze operationele activiteiten zal versterken. De grote tanker verandert in een moederschip met een groot aantal merkspeedboten.”

Voor de nieuwe merkstrategie worden de lijnen s.Oliver en s.Oliver Premium vanaf augustus volgend jaar samengevoegd. Met daarin twee segmenten: s.Oliver Red Label dat zich focused op casual mode en s.Oliver Black Label dat zich richt op mode voor speciale gelegenheden. De denimlijn, s.Oliver Denim, krijgt net als de overige labels een zelfstandige positie binnen de groep, vanaf augustus 2016 keert het terug onder de merknaam QS.

De retailer werd in 1969 opgericht door de Duitse Bernd Freier onder de naam s.Oliver Group. In ruim 45 jaar heeft de groep door heel Europa winkels gevestigd. In 2014 behaalde de retailer een omzet van 1,65 miljard euro.

Beeld:s.Oliver

S.Oliver