Naderende fusie Net-a-Porter nekt Yoox’ winst H1

De voorbereidingen voor de fusie met Net-a-Porter hebben de winst van Yoox in de eerste zes maanden van het jaar behoorlijk beïnvloed. De luxe webwinkel boekte een winst van slechts 100.000 euro. De omzet was 284,6 miljoen euro, wat neerkomt op een stijging van 19,6 procent.

Yoox betaalde in het eerste half jaar van 2015 maar liefst 5,2 miljoen euro aan ‘eenmalige kosten’, waardoor de winst ver achter bleef. De inkomsten van Yoox komen zowel uit de multibrand kanalen zoals Yoox.com, Thecorner.com en Shoescribe.com als single brand kanalen, waarvoor de groep websites bouwt en onderhoudt voor diverse luxemerken. Het eerste inkomstenkanaal is goed voor 73 procent van de omzet, terwijl de tweede 27 procent van de omzet genereert.

Naderende fusie Net-a-Porter nekt Yoox’ winst H1

In de eerste helft van het jaar behaalde Yoox een omzet van 206,8 miljoen euro via multibrand kanalen, wat neerkomt op een stijging van 18,9 procent ten opzichte van een jaar geleden. Toen was de omzet nog 173,9 miljoen euro. De omzet van single brand kanalen steeg met 21,3 procent tot 77,8 miljoen euro, ten opzichte van 64,1 miljoen euro een jaar eerder.

Yoox: ‘Resultaten in lijn met strategie’

"In lijn met de gestelde strategie aan het begin van het jaar leverde Yoox een duidelijke versnelling van de netto-omzetgroei in het tweede kwartaal van 2015, wat zijn positie als snelgroeiend bedrijf bevestigt,” zegt oprichter en CEO Federico Marchetti tegen WWD. Hij zei ook dat de omzet van Yoox met 23,2 procent groeide in het tweede kwartaal.

Eerder liet de Yoox Group weten dat de jaaromzet naar verwachting met 100 miljoen euro zal toenemen. Volgens de CEO ligt Yoox goed op schema. Volgens Richemont, die de helft van de aandelen krijgt na de Yoox Net-a-Porter fusie, zal het samengaan van de webgiganten goed zijn voor 317 miljoen euro extra.

In juni rapporteerde Net-a-Porter de eerste winst in vijf jaar.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN