• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Moncler Group noteert winstgroei van 47 procent in H1

Moncler Group noteert winstgroei van 47 procent in H1

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Moncler S.p.A. rapporteert over de eerste helft van fiscaal jaar 2018 een nettowinst van 61,6 miljoen euro, wat neerkomt op een stijging van 47 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet van het modehuis kwam uit op 493,5 miljoen euro.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

Omzetgroei van 27 procent voor Moncler S.p.A. in H1

“De resultaten overtreffen niet alleen de marktverwachtingen, maar ook onze eigen schattingen,” verklaart Moncler’s CEO en voorzitter Remo Ruffini in een persverklaring. “In de eerste helft van 2018 steeg de omzet van Moncler met 27 procent bij constante wisselkoersen, met een sterke groei in alle distributiekanalen - retail, groothandel en digitaal - en in alle markten,” aldus Ruffini.

De retail is het belangrijkste kanaal voor Moncler. De omzet uit retailactiviteiten bedroeg 376,8 miljoen euro, wat neerkomt op een stijging van 33 procent. Dit werd volgens het label met name aangedreven door een verdere uitbreiding van het retailnetwerk. Op 30 juni 2018 beschikte Moncler over 209 directly operated stores en 65 shop-in-shops. De omzet uit groothandelsactiviteiten groeide met 12 procent naar 116,7 miljoen euro, voornamelijk aangedreven door goede resultaten in Noord-Amerika en Azië.

De regio Azië realiseerde de grootste groei voor Moncler. De omzet kwam er 42 procent hoger uit, met name vanwege goede prestaties en een groeiend winkelnetwerk in China en Korea. In de Americas-regio groeide de omzet met 29 procent, gedreven door sterke verkopen in de Verenigde Staten en Canada, zowel op het gebied van retail als groothandel. De EMEA-regio realiseerde een omzetgroei van 17 procent, met name vanwege prestaties in Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland. In Italië steeg de omzet met 9 procent, gedreven door sterke verkopen in het retailkanaal.

Moncler’s EBITDA kwam uit op 123,9 miljoen euro, ten opzichte van 97 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2017. Op basis van de behaalde resultaten verwacht het modehuis voor de rest van het boekjaar verdere groei.

Het in Italië gevestigde Moncler werd in 1952 in Monestier-de-Clermont, Grenoble, Frankrijk opgericht. Het merk maakt kleding- en accessoirecollecties voor vrouwen en mannen en richt zich in het bijzonder op outerwear.

Beeld: Moncler Facebook

Moncler
MULTIMEDIA