Ondanks een kleine groeivermindering voldeed Moncler in de eerste negen maanden van dit boekjaar aan de verwachtingen van analisten. Het Italiaanse luxe modemerk boekte een nettowinst van 92,7 miljoen euro, een stijging van 31 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

De omzet steeg in de periode januari tot en met september met 25 procent naar 561,5 miljoen euro. Tegen constante wisselkoersen steeg de omzet met 17 procent.

Volgens Moncler namen de consumentenbestedingen in China en de Verenigde Staten in de afgelopen negen maanden af. Dit leidde tot een lager EBITDA van 174,5 miljoen euro, een stijging van 28 procent, vergeleken met een stijging van 53 procent in het eerste halfjaar. Analisten hadden een gemiddeld resultaat van 172 miljoen euro voorspeld.

In de Italiaanse thuismarkt steeg de omzet met slechts 3 procent, maar in de rest van Europa en het Midden Oosten en Afrika (EMEA) groeide de omzet met 14 procent, met de meeste groei in Frankrijk en Engeland. In Noord- en Zuid-Amerika steeg de omzet met 47 procent, dankzij uitbreiding van zowel de retail als groothandelsactiviteiten in de regio. In Azië en de rest van de wereld nam de omzet met 20 procent toe.

Per 30 september telde Moncler 166 eigen winkels, met 32 nieuwe vestigingen sinds eind 2014. Het bedrijf sloot in de groothandel vijf monobrand winkels, waardoor het nu 33 vestigingen telt.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN