(advertentie)
(advertentie)

Adidas zag het afgelopen kwartaal de omzet met 12 procent toenemen, zo rapporteert het bedrijf. Dit wijt het bedrijf vooral aan de ‘strategische groei zones Noord-Amerika, China en de e-commerce’.

In het derde kwartaal behaalde groep een omzet van 5,677 miljard euro. De verhoogde omzet is vooral te danken aan het Adidas-merk dat een groei doormaakte van 13 procent. Bij het merk deden vooral de running en outdoorcategorieën, naast de Adidas Originals en Adidas Neo, het goed. Omzet bij Reebok, het andere merk in het portfolio van de groep bleef nagenoeg stabiel met een toename van één procent. Het merk heeft vooral te maken met de invloed van het herstructureren van de distributie in de markt in de Verenigde Staten. In alle distributiekanalen werd groei gezien, maar de e-commerce zag de grootste groei met 39 procent.

In China zag de groep de meeste groei, 28 procent, gevolgd door Noord-Amerika met een toename van 23 procent. In West-Europa nam de omzet toe met 7 procent. De enige regio waar het bedrijf een afname rapporteerde was Rusland, met 17 procent minder omzet. De daling wordt is volgens Adidas te wijten aan de sluiting van winkels in het derde kwartaal en het uitdagende consumentengedrag.

De operationele winst van Adidas nam toe met 35 procent naar 795 miljoen euro. Het netto inkomen bedroeg 548 miljoen euro dankzij een stijging van 35 procent.